Christian Trab skrev:
Hejsa
NOS på diesel - lad være. Jeg tror som nok det skal tænde af sammen med dieselolien, men det er ikke ualmindeligt at indsprøjningstidspunktet, som vel nærmest svarer til tændingstidspunktet på en benziner, er stillet til omkring 20 grader før top i tomgang, allerede her støder du på første problem.
Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvor du vil hen, hvis du kun er ude efter 5-10 hk, så er det da bare at skrue lidt op for trykket og olien.
Til gengæld er det min helt klare personlige holdning, at hvis man vil have racerbil, så køb en benziner, medmindre du har råd til at købe en dieselbil der er bygget til at køre stærkt fra fabrikken. Det er at bede om problemer at tro man skal følge med en stor mercedes når lyset bliver grønt. Ikke for at rakke ned på din bil, jeg tøffer selv rundt i en Hilux 2,4 D uden turbo, der vist nok er opgivet til at køre 0-100 på 22 sekunder, man skal bare gøre sig klart at den slags motorer ikke er bygget til ræs.
Det er selvfølgelig bare min mening, til gengæld kan du jo køre rundt og glæde dig over hvor billig din bil er at køre i.
Mvh.
Christian
Hej Christian jeg tror nu at jeg ligger Nos på køl ind til vidre
jeg vil ikke smadre min motor. Du siger at Diesel ikke er til race jeg vil nu påstå at min dejlige golf ikke er en øko diesel jeg køre ikke diesel
for at spare penge jeg kører diesel for at gøre benzin biler

til grin og går ganske fint når vi køre race i Randers, mange er blevet SAT af min gamle diesel golf men den er heller ikke helt almendelig der er lagt en 91ere GTD SB motor inden med vand/olie kølet turbo pumpen er just op og kan justeres ind fra kabinen det kan lade tryk også plus enm rimlige stor intercooler front mont hjemme lavet 2.5" ´rust fri udst hjem.lavet med ud gang ved vb hjul til hver dag køre den med 0,9 bars tryk =113hk til race 1.6bars hk=

????? ikke målt den rykker kanin kanon og selve bil er en sleeper og ikke særlige pæn