Powerforum
http://www.powerforum.dk/

?? Roots SC12/16
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=5993
Side 1 af 2

Forfatter:  møffe [ 12 nov 2003, 14:54 ]
Titel:  ?? Roots SC12/16

jeg er nok ikke den eneste der søger nogen med lidt erfaring med RootsSC12/16 kompressor.hvad har folk gjort for at få det til at spille.
jeg har en sierra DOHC der er knastet en smule.en bananmanifold.og motoren er monteret med en ståltoppakning.min plan er at montere min SC16 så den køre ihele tiden,ikke noget med el kobling fra og til noget.regner derefter at lade med ca 0,4bar og håber på ca160hk.men håber da der er nogle der vil skrive så jeg og alle andre kan forstå hvilke mugligheder der er med sådan en kompressor.og det uden at sænke komp eller lig.og jeg vil ikke montere piggybagg eller MF2.men regner med at bruge den chip jeg allerede har da den kan programmeres i tænding og benz mængde.

det må gerne skæres ud i pap.

Forfatter:  Gæst [ 13 nov 2003, 21:31 ]
Titel: 

hvordan måler din motor luftmængden?

Forfatter:  møffe [ 14 nov 2003, 06:17 ]
Titel: 

vaccum skulle jeg mene.der er ikke den der irriterne luft mængde måler på.så der sidder kun en vaccum styret tomgangs dims mere ved jeg ikke.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 14 nov 2003, 07:43 ]
Titel: 

mon så ikke du kører med MAP sensor? det vil jeg tro.

Forfatter:  Laluffe [ 14 nov 2003, 19:50 ]
Titel: 

du kører med en mapsensor der er frekvensstyret dvs. den måler HZ

men her er et lille trick:
Reducer slangen fra manifolden med en 1 mm dyse, sæt derefter et t-stykke med en kontraventil på den ene side og MAP sensoren på den anden side.

ellers får du (fuel cut) ved ca 0,1 bar :evil: :evil: øv øv

har lige selv haft problemet

tricket har jeg fået af per mai [www.scantune.dk]

Forfatter:  Gæst [ 15 nov 2003, 12:04 ]
Titel: 

den måler forhåbentligt tryk, men sender signalet ud i HZ :wink:

Forfatter:  møffe [ 17 nov 2003, 13:23 ]
Titel: 

laluffe... er det også en sierra dohc du roder med???

Forfatter:  Laluffe [ 18 nov 2003, 19:33 ]
Titel: 

jepper jeg er også den heldige ejer af af sådan en fyr


(og ja den er under tryk) :wink:

Forfatter:  møffe [ 19 nov 2003, 09:38 ]
Titel: 

det lyder meget spænende jeg bor i kjellerup midt imellem viborg og silkeborg.kan du ikke lige skrive en sms til mig hvis du er interesseret i at vise mig din bil.TLF 20480152.jeg er ikke helt begyndt på mit projekt endnu men er ved at skrabe delene sammen,bla dele fra england hvor en bailey dobbelt stemblet bov koster 55 pund.og andre gode ting også er ret billige.

Forfatter:  den anden [ 19 nov 2003, 10:39 ]
Titel: 

vi gjorde også det med kontraventil men var oppe 3stk før det hjalp men så prøvede jeg en som går til brenseforstærkeren der kunne komme noget luft ud af, koster heller ikke noget ved en hugger.
Du kan ikke nøjes med din chip, selvom dine dyser var åbne konstant ville den kun kunne give til ca 0.25bar, du skal bruge trykregulator og en eller to ekstra dyser vi brugte en på ca 500ml og noget til at aktivere dem (en olietryks kontakt er billig den skal trække ved 0.2bar) ved din tænding sænker du ved at steller de ledninger der sidder i det måle stil ved din tænd spole to af dem sænker tændingen og den sidste hæver tomgang ca 75omd og det er kun et +.
Vil ellers mene du kan spare en masse bens ved at kunne slå den fra når du ikke vil bruge de ekstra hk.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/