Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Maks turbo tryk?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6034
Side 1 af 2

Forfatter:  Getz_Driver [ 15 nov 2003, 18:39 ]
Titel:  Maks turbo tryk?

Hyundai 1.6L 16V med 105Hk med en kompressionsforhold på 10:1

Når jeg kikker på http://www.powerpage.dk/turbolader.htm

Er anbefalet turbo tryk 0.3 bar :shock:

Vil det ca give 1.3 * 105 = 136hk :?:

Jeg havde regnet med > 150 hk :?:

Der står man kan montere en ekstra toppakning for at sænke kompressionsforholdet.

Er der nogen der her ved ca hvor langt jeg ca kommer ned i kompressionsforhold :?:

Hvilken turbo skal jeg vælge :?: T25 :?:

Tak på forhånd ......... bare rolig der kommer flere spørgsmål :)

Forfatter:  Aceman [ 15 nov 2003, 22:57 ]
Titel: 

Hmm, du kan vist ikke helt regne det ud på den måde!

Vedr. kompr. så kommer det an på hvor tyk toppakningen er i forvejen osv. osv.

Forfatter:  Gæst [ 19 nov 2003, 12:35 ]
Titel: 

du skal nok ned omkring 8:0 eller 8,5 i komp for at få det til at køre.

på den måde kan du sætte trykket lidt mere op end bare 0,3bar.. her kan være tale omkring 0,6-0,8 bar (måske mere)

Det er dog vigtig at du tænker din tænding sådan at ud kan sænke din tænding for at tillade at du kan hæve trykket og du ikke oplever tændingsbanken..

Forfatter:  Impreza [ 19 nov 2003, 15:57 ]
Titel: 

Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.

Forfatter:  Impreza [ 19 nov 2003, 16:00 ]
Titel: 

Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.

Forfatter:  lqs [ 19 nov 2003, 18:29 ]
Titel: 

til Acemann og div andre.du kan sagtens regne(cirka naturligvis) ydelse ud på den måde! det forudsætter at turbo sættet er lavet rigtigt uden nogen propper. 100hk på sug 1,5bar overtryk=2,5 gange 100hk=250HK MVH søren

Forfatter:  bo [ 20 nov 2003, 11:38 ]
Titel: 

en finger regel siger jo at 1bar er = +100% og derfor 10% ekstra for hver 0,1 bars tryk.

Forfatter:  corrado vr6 [ 20 nov 2003, 15:16 ]
Titel: 

35 bar ladetryk :?: :D

Forfatter:  lqs [ 20 nov 2003, 17:09 ]
Titel: 

35 bar ladetryk? nej men det halve er prøvet! til traktortræk hvor der er 3 turboladere ind oven i hinanden. dvs. første trin 2,5 bar- andet trin 2,5 gange 2,5 bar= 6,25bar - tredie trin 2,5 gange 6,25 bar =16,625bar = voldsomt!!! der er lavet std. traktorer med 2 trin til bla det amerikanske marked. MVH. Søren

Forfatter:  Lars E [ 21 nov 2003, 20:17 ]
Titel: 

8) Bare nyskærrig. Hvad yder sådan en diesel satan??????1 ,2, og 3, trin????

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/