Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
lystgass på liten motor http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6104 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | esptv [ 20 nov 2003, 22:40 ] |
Titel: | lystgass på liten motor |
Noen som har erfaring med lystgass på små motorer?? ( 1,4 I) |
Forfatter: | Lars E [ 21 nov 2003, 20:28 ] |
Titel: | |
Jeg er også meget interseret (652cc.). Det skal sku prøves!!!!! |
Forfatter: | nmb1022 [ 22 nov 2003, 10:11 ] |
Titel: | |
Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis. Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket ![]() Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen ![]() ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 22 nov 2003, 12:42 ] |
Titel: | |
Det er jo hvad man kalder "learning by doing"...... ![]() |
Forfatter: | esptv [ 23 nov 2003, 18:35 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis.
Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket ![]() Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen ![]() ![]() i bilen min er det 90 hk originalt... er en civic 1,4i 16V... 95 mod... tror du det går bra???? dysene som sitter i nå gir ca 40-50 hk.... |
Forfatter: | nmb1022 [ 23 nov 2003, 20:05 ] |
Titel: | |
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje ![]() ![]() Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100% Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer! Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren |
Forfatter: | esptv [ 24 nov 2003, 08:26 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje
![]() ![]() Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100% Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer! Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget... |
Forfatter: | esptv [ 24 nov 2003, 08:27 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje
![]() ![]() Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100% Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer! Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget... |
Forfatter: | esptv [ 24 nov 2003, 09:17 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje
![]() ![]() Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100% Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer! Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener???? |
Forfatter: | esptv [ 24 nov 2003, 09:48 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje
![]() ![]() Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100% Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer! Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener???? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |