Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Ventil lomme i stempel http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6168 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Gæst [ 25 nov 2003, 17:09 ] |
Titel: | Ventil lomme i stempel |
Jeg skal til at have fræst dybere ventillommer i mine stempler og vil gerne høre hvad I mener er min. gudstykkelse må være i stemplet??? håber på et hurtigt svar! |
Forfatter: | xxblade [ 25 nov 2003, 18:41 ] |
Titel: | |
det kommer sgu an på tusind ting !!!Det er jo ikke lige frem fordi du smider om dig med info !!!! Du kunne jo starte med at fortælle hvilken motor det er og hvad andre modificationer der er lavet på den. |
Forfatter: | Gæst [ 25 nov 2003, 22:05 ] |
Titel: | |
det er en bmw 2,7 motro som bliver lavet som suge motor med anden knast osv. evt. nos sener men skal have fræst ud stemplel pga. større løfte højde og fordi jeg har hævet komp. ??? er 5 mm. umligt at få til at holde ??? |
Forfatter: | xxblade [ 25 nov 2003, 22:27 ] |
Titel: | |
se det var jo en helt anden snak.... Min genbo har lavet samme motor i hans e30 og jeg ved at han lavede ret dybe huller fordi han også havde en anden knast med størrere løftehøjde. Men hvis du kan vente kan jeg spørge ham om hvor meget har "gravede" i hans stempler. ved at måle på toppen må du jo kunne se hvor meget plads ventilen kræver og lave huller efter det. husk at tælle toppakningen med, men husk også på at der skal være plads til at plejlstangen strækker sig lidt, det har jeg prøvet at glemme i en V2 motorcykel motor og det kostede mere end en 2.7BMW undermotor ![]() Mail mig lige en påmindelse så spørger jeg da lige min genbo. kim2@olesen.tdcadsl.dk |
Forfatter: | Gæst [ 26 nov 2003, 08:31 ] |
Titel: | |
xxblade du har ikke et tlf. nummer jeg må have lov at ringe på??? ang. guds tykkelse |
Forfatter: | xxblade [ 26 nov 2003, 15:35 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: xxblade du har ikke et tlf. nummer jeg må have lov at ringe på??? ang. guds tykkelse
26 81 14 79, helst efter kl 18 |
Forfatter: | xxblade [ 26 nov 2003, 21:02 ] |
Titel: | |
Hej B Ang vippearme så kørte min ven med de org. og han kørte op til 7800rpm, han havde fået at vide at de let kunne holde så længe han var omhyggelig med at holde ventilerne justeret ok. Han brugte Schrick 284 graders knast, 1.5mm af toppen, ventilstyr fjernet og lidt finpudsning af portene. Havde kun rettet blokken af under 1mm. Lavet lommerne i ventilen 2.5mm dybere og det gav ingen problemer. Standart indsugning/dyser/tænding 248hk/340nm målt ved Viborg auto teknik. Det var ellers en hyggelig samtale, jeg må hellere kigge ned og se dyret en dag. Prøv lige om du ikke kan få noget info om det 2300cc kit. Kim |
Forfatter: | Gæst [ 27 nov 2003, 08:57 ] |
Titel: | |
jeg har fundet ud af hvem der skulle have den ligende så skal nok lige finde ud af det. Hvor langt skal der min. være fra den øverste stempelring og til topen af stemel??? |
Forfatter: | xxblade [ 28 nov 2003, 10:08 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: jeg har fundet ud af hvem der skulle have den ligende så skal nok lige finde ud af det.
Hvor langt skal der min. være fra den øverste stempelring og til topen af stemel??? Det ved jeg sgu ikke, det eneste jeg har prøvet at dreje af var en kadett og der drejede vi 3 mm af stemplet og det skete der ikke noget med stmpelringen ved. Hvor langt er der nu ?? |
Forfatter: | Gæst [ 30 nov 2003, 20:46 ] |
Titel: | |
jeg regner med jeg ved mere om det 2,3 l kit i morgen så skal jeg lige lade høre fra mig. Der er ikk mulighed for at tage nok af blokken pga. af vand og oliekanal. så slaglængden skal ændres 6 mm. skal se om jeg kan finde et sted og få den slebbet efter den er blevet svjest.... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |