Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Diesel tuning http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6333 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Vind [ 11 dec 2003, 20:36 ] |
Titel: | Diesel tuning |
Hey forum Jeg er den glade ejer af en Bravo JTD105GT, men vil gerne ha´ lidt mere gang i dyret. Hvordan tuner man bedst en dieselbil? Vil det hjælpe at købe en størrere intercooler, og montere den sammen med den gamle? Har plads nok men min nye frontspoiler.... Kan man upgrade turboen uden alt for meget bøvl? (det er en Garrett GT1544) Vil det hjælpe med en banan manifold? Har haft sportsfilter på, men det kørte bilen dårligere af (Totalt død under 2000 rpm) så jeg skiftede tilbage til den originale igen. Andre forslag? Vil ovennævnte ændringer af motoren få indflydelse på motorstyrringen, eller kører det bare deruda´? Jeg har selvfølgelig monteret tuningsbox, og har Supersprint fra cat og bagud. Findes der en "dieselguru" i landet som bare er stenhård til dieseltuning? For næsten alt hjælp man kan finde, er til den anden type brændstof, som ikke skal nævnes her ![]() Venlig hilsen Vind PS: Den skal kunne synes, uden de store tilbage forandringer. |
Forfatter: | Gæst [ 14 dec 2003, 19:42 ] |
Titel: | |
![]() |
Forfatter: | brunochristensen [ 14 dec 2003, 19:59 ] |
Titel: | Re: Diesel tuning |
Vind skrev: Vil det hjælpe at købe en størrere intercooler, og montere den sammen med den gamle? Har plads nok men min nye frontspoiler....
jeg har ikke så meget forstand på diesel tuning men du kan sagtens sætte to ICere på. |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 15 dec 2003, 00:33 ] |
Titel: | Re: Diesel tuning |
Vind skrev: Hey forum
Jeg er den glade ejer af en Bravo JTD105GT, men vil gerne ha´ lidt mere gang i dyret. Hvordan tuner man bedst en dieselbil? Vil det hjælpe at købe en størrere intercooler, og montere den sammen med den gamle? Har plads nok men min nye frontspoiler.... Kan man upgrade turboen uden alt for meget bøvl? (det er en Garrett GT1544) Vil det hjælpe med en banan manifold? Har haft sportsfilter på, men det kørte bilen dårligere af (Totalt død under 2000 rpm) så jeg skiftede tilbage til den originale igen. Andre forslag? Vil ovennævnte ændringer af motoren få indflydelse på motorstyrringen, eller kører det bare deruda´? Jeg har selvfølgelig monteret tuningsbox, og har Supersprint fra cat og bagud. Findes der en "dieselguru" i landet som bare er stenhård til dieseltuning? For næsten alt hjælp man kan finde, er til den anden type brændstof, som ikke skal nævnes her ![]() Venlig hilsen Vind PS: Den skal kunne synes, uden de store tilbage forandringer. Med hensyn til dit luftfilter, så tror jeg at varme-afskærmningen har været for dårlig. Havde selv samme problem med min partner hdi, og dette er nu løst vha. en BMC carbon filter. (http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp) En bananmanifold vil nok ikke hjælpe noget, du skal jo også ha' flangen til turboen på, alt i alt, et værre bøvl, og du har nok ikke vundet noget.. Hvad med en chiptuning? RH-motorsport hiver snildt 150hk samt 350nm ud af en 90 hk's hdi motor. Så mon ikke de kan trylle lidt med din ![]() En større intercooler, skader aldrig. Jo større jo bedre, men du kan roligt fjerne den gamle, og købe én der er tilpasset din kofanger/spoile.. |
Forfatter: | beamer [ 15 dec 2003, 14:02 ] |
Titel: | Dieseltuning.. |
Wih... her kan jeg hjælpe lidt.. jeg kører selv i en Peugeot 206 HDI 2.0, 90hk, - som nu ligger med 154hk. For det første ... ang. luftfilter så som en anden nævnte - Det er pga varmen, havde sammen problem på min før jeg flyttede filteret ned i den ene skærm. Der er nogle ting du kan gøre: 1. Montér en større intercooler 2. Kør en tur til RH Motorsport og få dyret chip-tunet 3. Hæv ladetrykket yderligere.. alt sammen noget der ikke koster det store.. (på nær Intercooleren, og det er nok alligevel begrænset hvor meget det så giver).. manifold får du intet ud af med mindre du laver en ny special turbo-manifold - hvilket er besværligt og tidskrævende. Her ud over kan du så efterfølgende finde nogle større dyser at smide i dyret, dette giver også en hel del. |
Forfatter: | Vind [ 15 dec 2003, 17:29 ] |
Titel: | |
Jeg har jo allerede en tuningbox, http://www.tuningbox.dk , i dyret. Vil RH-Motorsport kunne trække mere ud af den med deres chip? Ang. dyser. hvordan finder man ud af hvilke dyser der kan stoppes i, og har det ikke indflydelse på motor styringen? Og syn... Hvad med Turbo upgrade? Hvordan finder man en turbo der lige passer? Eller næsten.... Vind Diesel spasser |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 15 dec 2003, 19:13 ] |
Titel: | |
Vind skrev: Jeg har jo allerede en tuningbox, http://www.tuningbox.dk , i dyret. Vil RH-Motorsport kunne trække mere ud af den med deres chip?
Ang. dyser. hvordan finder man ud af hvilke dyser der kan stoppes i, og har det ikke indflydelse på motor styringen? Og syn... Hvad med Turbo upgrade? Hvordan finder man en turbo der lige passer? Eller næsten.... Vind Diesel spasser Der er uhyggelig meget forskel på en box, og en chip ![]() Ved Lars Lübker roder med nogen dyser, til HDi motorer (www.ls-diesel.dk) Men tør ikke svare på, om han ved noget om fiat.. Tror ikke du vinder det store med en større turbo, med mindre du allerede ligger på grænsen af hvad din egen kan klare.. |
Forfatter: | brunochristensen [ 15 dec 2003, 19:43 ] |
Titel: | |
jeg kender en der har fået sin marea 105 hk chippet ved RH-Motorsport og han fik 137 hk og 375 nm og det var ikke max de chippede den for den skulle også kunne bruges til hverdag. og tunings box giver kun 126hk og + 50 http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp ... _id=166417 MVH Bruno |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |