Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
e30 top http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6874 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Gæst [ 22 jan 2004, 20:53 ] |
Titel: | e30 top |
Hej jeg er ved at renovere en 325i e30 top, jeg vil selv prøve at porte den, men er kommet i tvivl om overgangen mellem manifoldene og toppen, nogle siger de skal være helt glatte, andre siger at hullet i indsugnings- manifolden, skal være lidt mindre ind hullet i toppen, og at hullet i toppen, skal være lidt mindre ind hullet i udstødningsmanifolden, det skulle være pga, at kanten danner et lille sug, så motoren letter kan få luft, og komme af med luften. Hvad er den bedste måde at gøre det på?? ![]() Håber der er nogle der kan hjælpe mWh Jens |
Forfatter: | 2fat2fly [ 23 jan 2004, 09:23 ] |
Titel: | Re: e30 top |
Har også hørt at hullet i indsugnings- manifolden skal være ca 1/10 mm mindre end hullet i toppen. |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 23 jan 2004, 17:51 ] |
Titel: | |
på engelsk hedder det Port matching!! så mit gæt er at de skal være præcis lige store!! |
Forfatter: | Jan [ 24 jan 2004, 15:22 ] |
Titel: | |
Hullet i topstykket må ihvertfald ikke være mindre end det i indsugningen, så vil det jo være som at sætte en væg midt i indsugningen og det hjælper ikke ligefrem luften på vej.... |
Forfatter: | 2fat2fly [ 24 jan 2004, 19:58 ] |
Titel: | |
Jan skrev: Hullet i topstykket må ihvertfald ikke være mindre end det i indsugningen, så vil det jo være som at sætte en væg midt i indsugningen og det hjælper ikke ligefrem luften på vej....
Det er jo også det vi skriver ikke Det med lige kanaler = ingen ordentlig blanding af luft/benzin = dårlig effekt Har læst flere bøger om portning men endnu ingen hvor de anbefaler af der skal være en glat overgang fra top til manifold, hvor har i læst hørt det henne ? |
Forfatter: | Morten VJ [ 24 jan 2004, 20:35 ] |
Titel: | |
De fleste bøger om portning er skrevet af amerikanere, der har hang til at tune på v8 motorer med kaburatorer, i dtte tilfælde kan det være en fordel med en mindre åbning i indsugningsmanifolden for at skabe noget turbolens for at holde benzinen blandet i luften. Men da du har indsprøjtnings dyserne rettet direkte ned mod indsugnings ventilerne er der iikke brug for denne turbolens, som er = mindre flow. et lige rør = stort flow, diameter dimensioneret riktigt høj hastighed = god forstøvning af benzinen er det optimale. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |