| Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
| e30 top http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=6874 |
Side 1 af 1 |
| Forfatter: | Gæst [ 22 jan 2004, 20:53 ] |
| Titel: | e30 top |
Hej jeg er ved at renovere en 325i e30 top, jeg vil selv prøve at porte den, men er kommet i tvivl om overgangen mellem manifoldene og toppen, nogle siger de skal være helt glatte, andre siger at hullet i indsugnings- manifolden, skal være lidt mindre ind hullet i toppen, og at hullet i toppen, skal være lidt mindre ind hullet i udstødningsmanifolden, det skulle være pga, at kanten danner et lille sug, så motoren letter kan få luft, og komme af med luften. Hvad er den bedste måde at gøre det på?? Håber der er nogle der kan hjælpe mWh Jens |
|
| Forfatter: | 2fat2fly [ 23 jan 2004, 09:23 ] |
| Titel: | Re: e30 top |
Har også hørt at hullet i indsugnings- manifolden skal være ca 1/10 mm mindre end hullet i toppen. |
|
| Forfatter: | Kim Frederiksen [ 23 jan 2004, 17:51 ] |
| Titel: | |
på engelsk hedder det Port matching!! så mit gæt er at de skal være præcis lige store!! |
|
| Forfatter: | Jan [ 24 jan 2004, 15:22 ] |
| Titel: | |
Hullet i topstykket må ihvertfald ikke være mindre end det i indsugningen, så vil det jo være som at sætte en væg midt i indsugningen og det hjælper ikke ligefrem luften på vej.... |
|
| Forfatter: | 2fat2fly [ 24 jan 2004, 19:58 ] |
| Titel: | |
Jan skrev: Hullet i topstykket må ihvertfald ikke være mindre end det i indsugningen, så vil det jo være som at sætte en væg midt i indsugningen og det hjælper ikke ligefrem luften på vej....
Det er jo også det vi skriver ikke Det med lige kanaler = ingen ordentlig blanding af luft/benzin = dårlig effekt Har læst flere bøger om portning men endnu ingen hvor de anbefaler af der skal være en glat overgang fra top til manifold, hvor har i læst hørt det henne ? |
|
| Forfatter: | Morten VJ [ 24 jan 2004, 20:35 ] |
| Titel: | |
De fleste bøger om portning er skrevet af amerikanere, der har hang til at tune på v8 motorer med kaburatorer, i dtte tilfælde kan det være en fordel med en mindre åbning i indsugningsmanifolden for at skabe noget turbolens for at holde benzinen blandet i luften. Men da du har indsprøjtnings dyserne rettet direkte ned mod indsugnings ventilerne er der iikke brug for denne turbolens, som er = mindre flow. et lige rør = stort flow, diameter dimensioneret riktigt høj hastighed = god forstøvning af benzinen er det optimale. MVH Morten |
|
| Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|