Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Problemer med Bruno Hansen BOV
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=7354
Side 1 af 2

Forfatter:  senna [ 22 feb 2004, 14:04 ]
Titel:  Problemer med Bruno Hansen BOV

Jeg vil bare høre om der er andre herinde der også har problemer med Bruno Hansen Motorsport BOV.??

Det er som om den er alt for stram, den lukker ud i meget lang tid og bilen går meget let ud i tomgang.

PS. bilen er en BMW E36

Forfatter:  bmwmanden [ 22 feb 2004, 17:26 ]
Titel: 

Hej

Hvor har du placeret BOV'en?

Forfatter:  senna [ 22 feb 2004, 18:33 ]
Titel:  ang placering af BOV

den sidder faktisk mellem intercooler og turbo.

Skal jeg prøve at sætte den helt op ved spjældet? bude det hjælpe?

Forfatter:  zeis [ 22 feb 2004, 18:36 ]
Titel: 

den skal side mellem intercooler og spjældet!
så tæt på spjældet som muligt!

Forfatter:  senna [ 22 feb 2004, 18:39 ]
Titel:  Hvorfor

må jeg ikke lige få en teknisk forklaring på hvorfor at det hjælper at sætte Bov'en efter intercooler hvis jeg har problemer med at den går ud i tomgang?

Håber i kan hjælpe

Forfatter:  Morten VJ [ 22 feb 2004, 19:09 ]
Titel: 

Det lyder nærmest som du har købt den forterte type, dvs en ikke justerbar, og recirkulerende type.
Dit hovedproblem er at ventilen står lidt åben når bilen går i tomgang = suger falsk luft.
Dette kan afhjælpes ved en strammere fjeder, men så går det ud over funktionen, at lukke overtryk ud ved speeder slip.

Der er 2 løsninger på dette problem

1 hvis man vil have støjen"lyden" få fat i en justerbar type
2 hvis man er interesseret i funktionen få fat i en recirkulerende type eller byg motorstyringen om til en med map sensor.

Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.

Men det er jo op til en selv.

Det mest optimale sted at placerer denne er så tæt på gasspjældet som muligt, men det er med hensyn til funktionen, og IKKE afhjælpning af dårlig tomgang.

MVH

Morten

Forfatter:  Jakob Hansen [ 22 feb 2004, 19:11 ]
Titel: 

...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her overtrykket først opstår. :wink:

Forfatter:  Morten VJ [ 22 feb 2004, 19:18 ]
Titel: 

Jakob Hansen skrev:
...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her vakumet først opstår. :wink:

No Way!!!
Boven et vel forhåbentlig tilsluttet manfolden efter gasspjældet med en tynd slange, da det er dette der styrer dens funktion.
Teorien bag at flytte den så tæt på gasspjældet som muligt er attrykket i intercooleren og rør frem til gasspjældet ikke skal ændre retning, og dermed får man en hurtigere trykreduktion i indsugnings systemet inden gasspjældet.

MVH

Morten

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 23 feb 2004, 14:01 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.



What :?: Lyden af en BOV, bliver man da aldrig træt af :lol:
Jeg får næsten pil på, når jeg skifter gear, og jeg hører en hver dag, hehe...

Forfatter:  bo [ 23 feb 2004, 14:12 ]
Titel: 

carsten, hvilken bov kører du med?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/