Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg skal til og bygge en kompresser på en Golf 3 1.8 og den skal selvfølgelig også have noget mere benzin men hvad er der af muligheder?
En chip fra RH er selvfølgelig en mulighed men vil hellere selv lave det, så er der muligheden for og montere MS sammen med den almindelige motorstyring men hvad med og montere en dyse der bare åbner ved 0.2 eller 0.3 bar? Vil det virke? Vil det give et enormt stort benzin forbrug hvis den er åben hele tiden?
Det er vel det hele de ændre i Chip´en ved RH...

/Kris

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

hvad har du gjort oppe monopoint for at koble kompresseren på....?

Titel:
Øhh hvad tænker du lige på?

/Kris

Titel: golf
jo du skal jo have slangen sat fast på en eller anden måde.! og så tænkte jeg om hvordan du har gjort det....? :?:

Titel:
Moderator

hvis du blot smækker en dyse på og trækker den v. feks 0,2bar, så passer brændstof/luftforholdet ved ET tryk, og ET omdrejningstal, og ikke nogen andre steder.

For nogen er det ok, men hvis vi virkeligt er i lowbudget afdelingen, så er en kompressor nok ikke lige sagen.....

Der ligger megen god kørbarhed gemt i styring af motoren, og man kan vist ikke ligefrem kalde en pressostat og dyse for en styring......mildt sagt!!

Med andre ord: drop det med een dyse, og gå multipoint. Hvordan vil du sikre dig at dit monopoint ikke sulter en eller flere stempler, når nu lufthastigheden stiger i din indsugning?? Jo, du opdager det måske, måske ikke, men HVIS du opdager at den sulter en cyl. så er den pressostat pludseligt en rimelig dyr dims!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Så skal der vel også en anden top på hvis der skal multimoint på ikk?
Kunne man evt montere 4 dyser i manifolden og så bruge MS til og sørge for den får noget mere Benzin?

/Kristian T

Titel:
Moderator

Du kan sagtens sætte dyser i manifolden, ikke noget problem. Langt de fleste biler er bygget med dyser i manifolden.

Hvis du vil bruge MS så er det lidt synd kun at bruge det som tilskud. Man kan ligeså godt tage springet, det er på lang sigt klart det nemmeste, men sæt dig godt ind i det før du går igang. FAQen og manualen er nødvendigt læsestof.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Jeg er ved at mont. komp. på min G3 1,8med 0,75bar i tryk skal jeg til at udskifte toppakning. Mont. en fra G60. fra 96. Du skal have en anden benzin pumpe f.eks. fra en vento 2,0 eller vr6. Benzintryksregulator. Og engang chipning så skulle den være hjemme. Da jeg skal køre

Titel:
Nå ja.. Jeg har en chip fra RH til en G3 med komp. årgang 93-94

Titel:
Hvad gav du for chip og indkøring ved RH?

/Kris

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time