Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Sprøjt http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8165 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | D P [ 17 apr 2004, 06:44 ] |
Titel: | Sprøjt |
Ohøj Jeg har mig en rar gammel bil, med en in-line 6'er. Problemet er bare at de to 42 mm SU-Carbs der sidder på dyret er ved at være slidt på. Det jeg tænkte på var så, om man med lidt snilde selv kunne lave en manifold og så lige inden topstykket lave et hul til en insprøjtningsdyse (det gamle system er indsugning og udstødning i EEN stor jernklump, ikke just gavnligt for temperaturen i indsugningen ![]() På forhånds tak DP |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 17 apr 2004, 07:22 ] |
Titel: | |
kender ikke den motor, men med lidt snilde kan man det hele... så engang en jyde der havde købt en 12 cylinderet rover meteor motor hvor han selv lavede et topstykke i alu, da det gamle var i smedejern og derfor for tungt til at hans traktortrækker kunne overholde vægtkravet i den klasse han ville stille op i! så god arbejdslyst der... venlig hilsen lasse |
Forfatter: | HenrikGM [ 17 apr 2004, 09:37 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: kender ikke den motor, men med lidt snilde kan man det hele... så engang en jyde der havde købt en 12 cylinderet rover meteor motor hvor han selv lavede et topstykke i alu, da det gamle var i smedejern og derfor for tungt til at hans traktortrækker kunne overholde vægtkravet i den klasse han ville stille op i! så god arbejdslyst der...
venlig hilsen lasse De Meteor motorer er grundlæggende alt alt for tunge til traktortræk. De kan simpelthen ikke vejes langt nok ned uden drastiske ændringer på motoren, og her er nogle af dem listet: Bortskæring af kølevandskappen. Topstykket monteres direkte på foringerne, båret af afstandsrør og støttebolte(YEP!) Hele forgården på motoren bortskæres, incl takthjulsarrangementet, og ombygget til tandremstræk. Håndbyggede topstykker. Manifolds laves. Man klipper over en cm af højde(så kan vi snakke om kompressionsforøgelse!) Faktisk så går traktortrækkerne så vidt for at spare vægt at man bygger titanium koblingshuse, og endda laver selve differentialet i aluminium, for at få de sidste kg med. http://www.tractorpulling.com/teams/bac ... -index.htm Så er det vist rimeligt klart for de fleste at traktortræk ikke er noget bønderne bruger tiden på. Der er stort set altid tale om ret proffesionelle gutter, og ret avanceret teknik. |
Forfatter: | Morten VJ [ 17 apr 2004, 15:42 ] |
Titel: | Re: Sprøjt |
D P skrev: Ohøj
Jeg har mig en rar gammel bil, med en in-line 6'er. Problemet er bare at de to 42 mm SU-Carbs der sidder på dyret er ved at være slidt på. Det jeg tænkte på var så, om man med lidt snilde selv kunne lave en manifold og så lige inden topstykket lave et hul til en insprøjtningsdyse (det gamle system er indsugning og udstødning i EEN stor jernklump, ikke just gavnligt for temperaturen i indsugningen ![]() På forhånds tak DP For at komme tilbage til spørgsmålet, og ikke diskutere gamle traktore. Er det således at de fleste biler med efi netop retter dysen ind efter indsugningsventilen, deles for at køle denne, men ogdå for at varmen fra ventilen skal holde benzin/luftblandingen i en gastilstand, dette er ikke så viktigt på sekventielle indsprøjtnings ecuer. Så hvis du har en indsugnings kanal pr cyl er der ikke noget problem med manifolden/ dyse placering. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |