Powerforum
http://www.powerforum.dk/

ZX'eren får for meget benz/for lidt luft
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8200
Side 1 af 5

Forfatter:  nmb1022 [ 19 apr 2004, 23:06 ]
Titel:  ZX'eren får for meget benz/for lidt luft

Efter ZX'erens vinterpause hvor den har fået nye kofanger, farve osv er motoren begyndt at gå dårligt (altså antallet af HK). Jeg vil skyde på der mangler ca 20hk efter test med andre biler

Den har stået stille i ca 4mnd og i mellemtiden er eneste motorændring et portet indsugningsmanifold. Jeg har portet manifoldet efter billeder og dem jeg har snakket (inkl agergaard mekka) siger at det er måden det skal gøres på.
Der er kommer alt for meget benz igennem, men dag jeg ikke har ændret motorstyring, dysser og trykket stadig er det samme er det vel mangel på luft?? Altså sandsynligvis manifoldet den er gal med :-(

Nåhh men fik en kammi til at smide den på tester og den viser for fed blanding (surprise :lol: ) og vi slettede fejlen men det hjalp ikke. Lambdasonden er ca et år gammel, men har banket så meget på bundet af bilen at den flækkede svejsningen på møtrikken for et stykke tid siden (er bikset) Men kan lambdasonden lave så meget rod i styringen?? Den burde vel ikke ha noget at sige med fuld pedal oppe i rpm?

Hvad er jeres ideer?? lambda, manifold eller xxxxxxx??

Morten VJ/Henrik GM> Det er jo guf for jer drenge, gi et bud

Forfatter:  Morten VJ [ 20 apr 2004, 06:41 ]
Titel: 

Defekt motortemp føler, eller dårlige forbindelser til denne!
Motorstyringen tror at den kører for kold, og der er konstant choker tilskud på.
Tror heller ikke på at lambdasensoren bliver brugt som reference ved fuldlast, men franskmænd har nogle underlige ideer en gang i mellem.

MVH

Morten

Forfatter:  Morten Fog [ 20 apr 2004, 09:22 ]
Titel: 

morten VJ-> lyder meget fornuftigt med den motortemp føler.. har en kammi der har en kadett og den havde en dårlig temp-føler og gik derfor meget dårligt og røg meget sort... den blev skiftet (85kr+moms) og køre nu som en drøm(tyskdrøm)....

NMB1022-> hvis du ikke gider skifte dem for at finde ud af at den ikke fejler noget, kan du måle hvilken modstand den har når motoren er kold og så igen når den er varm. hvis det er en normal bosch føler skal den vise 2-3 Kohm kold og nogle 100 ohm varm. og hvis den ikke er til at komme til at måle på, når den sidder i, så ud med den og ind unden den varme hane med den.

Forfatter:  nmb1022 [ 20 apr 2004, 09:45 ]
Titel: 

Se den havde jeg ikke hørt før, men meget muligt da den har stået stille i meget lang tid. Sidst den stod stille i en mnd røg blæsermotoren og dens termostat.
Men burde det ikke ha dukket op på testeren??

Forfatter:  Morten Fog [ 20 apr 2004, 10:50 ]
Titel: 

det kommer lidt an på hvad den har i modstand når du tester den.. den af min kammi's havde en lidt for stor modstand ved kold tilstand 3,5 Kohm og det tror jeg ikke en tester fanger, men gik helt amok når den blev varm, svingede mellem 22Kohm og 0...

Forfatter:  Transitfar [ 20 apr 2004, 21:08 ]
Titel: 

NMB1022 skrev:
Men burde det ikke ha dukket op på testeren??

Næh, ikke nødvendigvis.
Hvis føleren fortæller testeren, at motoren er minus 20 celcius, så er dette jo netop testerens opfattelse af virkeligheden.
Også selv om man står nede i Sahara....

På nogle testsystemer kan man se, hvad den enkelte føler fortæller testeren, mens andre testsystemer bare melder "OK" eller "Udenfor Specifikationer..."
Og minus 20 Celcius er INDENFOR specifikationer.

Hvis du har data for værdierne, kan du evt. prøve at erstatte føleren med et potmeter.

Forfatter:  Mads B (dk) [ 20 apr 2004, 21:29 ]
Titel: 

jeg har også haft probs med min motortemp føler, men det var nu stikket..... og det skal siges at den er umulig at starte når der ikke er forbindelse..... den kan godt køre hvis den er over 3000omdr når den mister forbindelsen, men udstødningen bliver rødeglødende på grunde af den uforbrændte benzin som futter af dernede.

Forfatter:  nmb1022 [ 20 apr 2004, 22:02 ]
Titel: 

Skal over til en kammi på citroen i morgen og der tjekker vi lige alle de gode forslag. Så må vi håbe den bliver klar til 1 maj så jeg kan gøre vandel usikker

Forfatter:  Gæst [ 20 apr 2004, 22:04 ]
Titel: 

vandel d. 1 maj ????

Forfatter:  nmb1022 [ 21 apr 2004, 07:02 ]
Titel: 

Danmarks hurtigste Peugeot er den 1. maj på vandel

Side 1 af 5 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/