Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
turbo på mx3 ? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8230 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | michael21 [ 22 apr 2004, 08:56 ] |
Titel: | turbo på mx3 ? |
Jeg vil meget gerne igang med at projekt, med en mazda mx3. Men før jeg springer ud i det og køber bilen, vil jeg meget gerne først have undersøgt om det kan lade sig gøre at bygge turbo på den ? har opgivet ideen om at købe modellen 1.8L v6 24v da der praktisk taget ingen plads er i motorrummet. Selvom denne model dog har flere hk end de andre, nemligt 136. men det skal så siges at jeg heller ikke vil have et ladetryk på 1.5 bar og 300hk.. men bare et beskedent ladetryk på 0,5 3l derunder med standard kompression. men mit valg er så måske faldet på modellen 1.6 16v med originalt 110hk da den har meget mere plads i motorrummet og plus at den kun er 4 cylinderet, da jeg virkeligt ikke aner om dette kan lade sig gøre overhovedet på v6`eren ? har ikke set det gjort før ihvertfald...? men da jeg som sagt ikke har såå meget forstand på trykladning, ved jeg ikke om det kan lade sig gøre på en mx3 ? plus at de steder jeg nu har forhørt mig.. koster det 40 tusinde og opefter og at de siger at det er ikke sikkert at det kan lade sig gøre...... men der må da være andre som er klar på opgaven? men problemet er bare at jeg er så fandens forelsket i hvislen fra turboen og lyden fra boven.... men mit mål er ikke en helvedes masse hk... men noget med en forøgelse på måske 50-70 hk...og den gode lyd som medfølger turboen. håber at der er nogen som kan hjælpe ? ps. ved godt at den ikke kan synes med det.. men bibeholder man den standard kompression ka kittet jo bare pilles af igen og så køres til syn.... uden de vildt store problemer... så hvis der er nogen med noen goe forslag må de hellere end gerne li smide et svar :o) Mvh Michael Johansen ! |
Forfatter: | bmwmanden [ 22 apr 2004, 23:23 ] |
Titel: | |
Hej Jo, det lyder da spænende nok det du har gang i der. Det første jeg umiddelbart vil tjekke er, hvor meget kompression motoren kører med fra fødslen. Jeg vil næsten som tommelfinger regel sige at alt over 9.5:1 i kompression ska man ikke bygge turbo på. Du kan jo selvfølgelig sætte flere pakninger i for at sænke kompressionen hvsi det bliver højst nødvendigt. Er din kompression på mellem 9.5:1 og 10:1 så kan du nok godt lige snige en 0.5 bars tryk med en lille mølle ind. En garret T25'er f.eks. Du er jo nok nødt til at få noget benzintilskud til motoren. Det kan du gøre ved hjælp af blot en benzintryksregulator, eller hvis du vil lidt mere ud af det, en MAP Fueler. Powerpage sælger sådan et system (MF2) til en rimelig pris(her vil jeg anbefale at du kører med mapsensor i stedet for luftmængdemåler). Bov skal du jo oz ha i, men husk at det mest optimale sted at sætte den er mellem intercooleren og spjældet, gerne så tæt på spjældet som muligt. Er der andet du er i tvivl om, ka du jo bar skrive... |
Forfatter: | lqs [ 23 apr 2004, 06:58 ] |
Titel: | |
den sjoveste turbomotor jeg har haft kørte med 11-1 i komp. !! så selvfølgelig kan det lade sig gøre. hvorfor starte med at drosle motpren før den skal tunes? MVH. søren |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 apr 2004, 09:26 ] |
Titel: | |
hvorfor køber du ikke den omex 500 motorstyring der er til salg under køb og salg her i forumet? så er du fri for tilskuds-bras systemer... det er til enhver tid en halvhjertet løsning at have to benzin systemer til at styre hva motoren skal ha at leve af... nu kommer sikkert flere der siger jamen og det kan man sagtens, men fuld kontrol får du kun med en programerbar motorstyring, der kan du følge med i alt og du skal ikke rette dig ind efter den gamle motorstyring! 40 klik for en turboløsning er nok ca den pris jeg ville gætte på (incl motorstyring i stil med omex!) venlig hilsen lasse |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |