Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
En lille advarsel - BOV, Dump Valve http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8262 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | 0-100 [ 25 apr 2004, 09:57 ] | ||
Titel: | En lille advarsel - BOV, Dump Valve | ||
Hej! Jeg sad og læse i et engelsk tuningsblad "MAX POWER" en artikel som omhandler forskellige former for tuning. Da man gennemgår opbygningen af turbomotoren støder jeg på denne lille advarsel!. Da jeg ved at det er meget populært at bruge BOV, Dump Valve syntes jeg at i skal se dette udsnit af artiklen. Hilsen D
|
Forfatter: | Anders [ 25 apr 2004, 11:48 ] |
Titel: | |
Er der nogen der kan sige hvad der står for jeg fatter ikke en skid af det sprog ![]() mvh Anders |
Forfatter: | Transitfar [ 25 apr 2004, 12:28 ] |
Titel: | |
Der står noget i retning af: "Ved montering af BOV skal man være opmærksom på, at den kan LUKKE hurtigt nok. Ellers risikerer man, at der kommer falsk luft ind gennem BOV´en, og at motoren derved kommer til at køre på for-mager-blanding, med deraf følgende risiko for motorskader...." Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade.... ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | 0-100 [ 25 apr 2004, 12:48 ] |
Titel: | |
Hej En oversættelse efter bedste evne. -------------------------------------------------- Dump Valve En anden ting man skal huske på når man montere en dump valve. Jeg ved hvor indbydende lydeffekten er når den "puster ud", men det er ikke sikkert at den vil have nogen god effekt for din motor eller ydelse. Grunden til det er at der er en risiko for at BOV'en ikke lukker hurtigt nok og dermed muliggøre adgang for sug af luft ind i systemet som derefter bliver tilført efter airflowmeteret. Denne ekstra tilførte luft som er kørt uden om sensoren tilføres motorens oprindelige blandingsforhold som derefter vil blive for mager. Dette vil resultere i dårlig ydelse og mulig nedbud af motor. ------------------------------------------------------------- Hilsen D |
Forfatter: | Anders [ 25 apr 2004, 17:16 ] |
Titel: | |
Takker |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 25 apr 2004, 21:20 ] |
Titel: | |
Det burde da ikke være et problem hvis blot kvaliteten af ens BOV er ordentlig. Dvs dem med stempler, jeg tvivler på at membran-typen kan lukke hurtigt nok i alle tilfælde. |
Forfatter: | Bror Fusk [ 25 apr 2004, 21:56 ] |
Titel: | |
Transitfar skrev: Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade....
![]() ![]() ![]() SÅDAN skal det sgu lyde ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 25 apr 2004, 22:58 ] |
Titel: | |
Det er en mangel v. den artikel at det ikke fremgår præcist hvilke BOV, monteret på hvilken motorkonfiguration der er tale om. Jeg kan kun se der kan blive et problem med en enkeltstemplet(eller en membran) BOV, hvor der ikke er nogen kontraventileffekt i, monteret på en motor med luftmængdemåler. Alle andre tilfælde vil ikke være et problem. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 apr 2004, 09:17 ] |
Titel: | |
biler med mapsensor vil ikke ha noget problem og det er jo det de fleste der skam-tumer kører med. iøvrigt så er der den fordel vil dump ventilen at du ikke presser din turbo lige så hårdt som uden dumpventilen. når man lukker gasspjældet kommer der en trykbølge der kommer ud på den ene eller den anden måde... baglens gennem turboen eller via dumpventilen! |
Forfatter: | 0-100 [ 26 apr 2004, 18:53 ] |
Titel: | |
Hej HenrikGM artiklen er beskrevet generelt og går ikke dybere ind i emnet BOV. Kunne du ikke beskrive hvordan de advanceret udgaver af BOV fungere?. (såsom dobbeltstempel, kontraventileffekt) Hilsen D |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |