Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 13:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jun 2004, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 21:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Det kan du købe her på siden, under produkter finder du nogle :wink:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2004, 21:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Hks skrev:
hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen


Hvis du køber den så er jeg muligvis int. i din den gamle

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 21:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Olsen skrev:
Det kan du købe her på siden, under produkter finder du nogle :wink:
:oops:

Jeg har hørt at den skulle larme (luft) er det noget I kender til ?

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 00:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja, det kender jeg og det passer ikke, hvis du monterer alle tre slanger på ventilen... nogen vælger kun at montere to og detlarmer da det der blæser ved siden af actuatoren blæses ud inde i bilen, ret uholdbart, selv for mig som ikke har noget imod lidt larm i bilen

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 16:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Yugo Turbo skrev:
ja, det kender jeg og det passer ikke, hvis du monterer alle tre slanger på ventilen... nogen vælger kun at montere to og detlarmer da det der blæser ved siden af actuatoren blæses ud inde i bilen, ret uholdbart, selv for mig som ikke har noget imod lidt larm i bilen

Så det kan altså godt lad sig gi´så det slet ikke larmer? :wink:

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 18:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
ja! du fører bare den sidste slange ud i motorrummet igen!! :lol:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 20:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
har selv justerbart ladetryk på min som den tidlige ejer selv har lavet af noget fra en gammel fabrik..

hvordan fungere det?? er det sådan at når den skrues ned så kommer der mindre luft til aktuatoren og dermed højere tryk???

så hvis man får lukket helt for luften så kan waistgaten ikke åben så den stakkels mølle laver så højt tryk som muligt???

hvad skal man så instille aktuatorne på?? og hvad kan man så indstille der?? max eller min ladetryk

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 03:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Fungerer således...
når turboen spooler op, laver den tryk, tryksiden har en slags udtag der går op til actuatoren som styrer wastegaten...
det man så gør er at ta slangen af tryksiden på turboen og lede den gennem en lille ventil som lukker noget luft ud af systemet, og derfor stiger trykket... for når noget af trykket fiser "ved siden af" skal tryksiden lave med tryk for at åbne wastegaten og det kan vi jo godt li :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 18:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
okay sagde lars... der til har jeg forstået.. men hvad så med indstillingen at wastegaten??? der er lige nu stille 1,3 bar. og skulle jo gerne kunne skrues ned.. skal man stille den som minium?? og så en stop ting på ventilen der sører for at den ikke lukker FOR meget luft ud.. så den stakkels mølle vil lave tryk til den revner....

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team