Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 13:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2004, 08:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hvad er forskellen på rev. 1 og 2?
en tændningsforstærker? (kigger på tegningen her:
Billede


jeg vil somsagt montere et BOSCH L-Jetronic system på min motor! nu er det sådan at det eksisterende har både tændning og sprøjt i samme box! har BOSCH L-Jetronic systemet også det?

hvad er minimums kravene for Ms programmerne? tror jeg vil finde en gammel brugt kun til det!

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 09:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Well, det er nok mig du skal ha fat i ser det ud som?

Der findes en original MS i en tidlig version, og en sen version. Og så er der de to versioner der findes på boost-it.dk.

Det der i "MS-sprog" hedder rev1 er den første udgave af B&G´s fantastiske opfindelse. Rev2(B&G) er den der idag sælges som kit, men de har kun grunddesignet tilfælles med dem du ser på boost-it.

Den sene MS er næsten identisk med MS#1 på vores side, dog med et par enkelte opgraderinger som feks "Dave cap" og visse komponenter udskiftet med kraftigere grej.

Den du viser et kæmpe billede af her :-) er MS#2 fra siden. I erkendelse af at ikke alle kan bygge et råt printkort i en kasse uden at få noget ødelagt har jeg lavet en helt færdig version, mit alles. #2 er altså fuldt udbygget med "flyback", ren optisk isoleret indgang, 2 ekstra brugerdefinerbare udgange ført til stik, "jumper select" ved triggerdelen, med køleplade,alukasse og det hele, aka helt færdigt, lige til at plugge i.

Tændingsdelen er vist for at vise en opkoblingsmulighed med et std 7polet bosch modul, med henblik på at styre tændingen.

hmm....blev du mere forvirret?

Jeg forstår ikke hvorfor du vil montere LH på din motor, og samtidigt snakker om MS?? Please explain...

Hvis det er laptops du snakker om, så vil jeg ikke køre med mindre end 233mhz. Det er dog set at folk har pillet lidt fra og har kørt det på så lidt som 486-100(hvor kan man dog finde sådan een idag??)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 08:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hmm tror jeg fik fat i det :)

men du skriver LH system? mener du BOSCH L-Jetronic ?
det jeg mente var jeg ville montere et multipoint system, som kører på BOSCH L-Jetronic.

nåå tror jeg skal ud og finde sådan en 300mhz eller noget så :)

men hvad var det lige med den tændingsforstærker??

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 11:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nåeja, L eller LH, forskellen er ikke den vilde i princippet.

Jeg forstår stadigt ikke hvad du vil med L eller LH når du skal have MS på??

Det eneste du skal bruge er vel bare en dysebro,regulator og nogle dyser, plus en bensinpumpe......alt det gamle ledningsnet fra et L anlæg kan du ikke bruge til meget(det er ihvertfald totalt hul i hovedet at bygge det på motoren først, og så derefter lave det om til MS).

Byg ledningsnettet selv, fra bunden, til een sensor af gangen, det er både en nemmeste og den hurtigste måde at gøre det på.

Hvad er det du mener om den tændingsforstærker? Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du vil vide om den?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 12:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Der kommer nok snart en opdatering til diagrammet som er lagt ud oppe over så hvis nogen har tænkt sig at bruge det kan det måske betale sig at vente et par dage...

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
HenrikGM skrev:
Nåeja, L eller LH, forskellen er ikke den vilde i princippet.

Jeg forstår stadigt ikke hvad du vil med L eller LH når du skal have MS på??

Det eneste du skal bruge er vel bare en dysebro,regulator og nogle dyser, plus en bensinpumpe......alt det gamle ledningsnet fra et L anlæg kan du ikke bruge til meget(det er ihvertfald totalt hul i hovedet at bygge det på motoren først, og så derefter lave det om til MS).

Byg ledningsnettet selv, fra bunden, til een sensor af gangen, det er både en nemmeste og den hurtigste måde at gøre det på.

Hvad er det du mener om den tændingsforstærker? Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du vil vide om den?


nååå :lol: jeg har vist ikke udtrygt mig klart nok :oops: sorry (eller også sidder jeg og stener når jeg skriver)
jeg vil selvfølgelig ikke flytte styreboxen med over! der kommer Ms jo... men tændning og sprøjt sidder i samme box! så tænkte at det måske ville være lettere at først få det til at kører med orginal tænding !
eller er det dumt?

tændningsforstærkeren som vist på diagrammet!.. kan jeg ikke lige finde ud af hvad det er for en dims?
der sidder jo:
tændspolen og strømfordeleren!...

er det en ekstre forstærker? er det nødvendig?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 22:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok, den fremgangsmåde JEG ville bruge er følgende:

Skaf en MS
Skaf et ledningsnet til MS
Skaf de nødvendige stik til de forskellige følere.
Optag karakteristikken på de forskellige følere.(modstand/temp)
Brug Easytherm og/eller MSTools til at uploade nye INC filer til MS boksen.
Kopier nye INC filer til megatune bibliotektet.
Evt drop ovennævnte 3 punkter hvis følerne er enten GM std eller Bosch std.
Pil det fra som driver motorens indsprøjtning.
Installer krumptapføler plus 2knastskive på krumptappen.
Installer MS med alle forbindelser undtaget tændingsdelen.
Start og trim ind så det kører rimeligt fornuftigt med det originale tændingsanlæg.
Installer et bosch 139 7polet modul til at trigge tændspolen.
Lad MS trigge spolen, istedet for det originale anlæg.
følg megasquirtnsparks fremgangsmåde mht den faste tændingsvinkel.
Start motoren, og tjek med tændingspistol.korriger om nødvendigt i softwaren.
Hvis alt virker efter hensigten, så fjern det eksisterende anlæg.
Trim ind.

Boschmodulet er nødvendigt, MS kan ikke trigge spolen direkte.
Ja, klart nemmest at få sprøjt til at fungere først, derefter tænding.

Se evt megasquirtnsparks yahooforum, der er nogle fine beskrivelser af hvad man kan og ikke kan.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 23:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
HenrikGM skrev:
Ok, den fremgangsmåde JEG ville bruge er følgende:

Skaf en MS
Skaf et ledningsnet til MS
Skaf de nødvendige stik til de forskellige følere.
Optag karakteristikken på de forskellige følere.(modstand/temp)
Brug Easytherm og/eller MSTools til at uploade nye INC filer til MS boksen.
Kopier nye INC filer til megatune bibliotektet.
Evt drop ovennævnte 3 punkter hvis følerne er enten GM std eller Bosch std.
Pil det fra som driver motorens indsprøjtning.
Installer krumptapføler plus 2knastskive på krumptappen.
Installer MS med alle forbindelser undtaget tændingsdelen.
Start og trim ind så det kører rimeligt fornuftigt med det originale tændingsanlæg.
Installer et bosch 139 7polet modul til at trigge tændspolen.
Lad MS trigge spolen, istedet for det originale anlæg.
følg megasquirtnsparks fremgangsmåde mht den faste tændingsvinkel.
Start motoren, og tjek med tændingspistol.korriger om nødvendigt i softwaren.
Hvis alt virker efter hensigten, så fjern det eksisterende anlæg.
Trim ind.

Boschmodulet er nødvendigt, MS kan ikke trigge spolen direkte.
Ja, klart nemmest at få sprøjt til at fungere først, derefter tænding.

Se evt megasquirtnsparks yahooforum, der er nogle fine beskrivelser af hvad man kan og ikke kan.



takker for den fine gennem gang :)
så forstod vi hinanden :lol:

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team