Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Ms forskellen?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=8886
Side 1 af 1

Forfatter:  fraguzz [ 17 jun 2004, 08:02 ]
Titel:  Ms forskellen?

hvad er forskellen på rev. 1 og 2?
en tændningsforstærker? (kigger på tegningen her:
Billede


jeg vil somsagt montere et BOSCH L-Jetronic system på min motor! nu er det sådan at det eksisterende har både tændning og sprøjt i samme box! har BOSCH L-Jetronic systemet også det?

hvad er minimums kravene for Ms programmerne? tror jeg vil finde en gammel brugt kun til det!

Forfatter:  HenrikGM [ 17 jun 2004, 09:31 ]
Titel: 

Well, det er nok mig du skal ha fat i ser det ud som?

Der findes en original MS i en tidlig version, og en sen version. Og så er der de to versioner der findes på boost-it.dk.

Det der i "MS-sprog" hedder rev1 er den første udgave af B&G´s fantastiske opfindelse. Rev2(B&G) er den der idag sælges som kit, men de har kun grunddesignet tilfælles med dem du ser på boost-it.

Den sene MS er næsten identisk med MS#1 på vores side, dog med et par enkelte opgraderinger som feks "Dave cap" og visse komponenter udskiftet med kraftigere grej.

Den du viser et kæmpe billede af her :-) er MS#2 fra siden. I erkendelse af at ikke alle kan bygge et råt printkort i en kasse uden at få noget ødelagt har jeg lavet en helt færdig version, mit alles. #2 er altså fuldt udbygget med "flyback", ren optisk isoleret indgang, 2 ekstra brugerdefinerbare udgange ført til stik, "jumper select" ved triggerdelen, med køleplade,alukasse og det hele, aka helt færdigt, lige til at plugge i.

Tændingsdelen er vist for at vise en opkoblingsmulighed med et std 7polet bosch modul, med henblik på at styre tændingen.

hmm....blev du mere forvirret?

Jeg forstår ikke hvorfor du vil montere LH på din motor, og samtidigt snakker om MS?? Please explain...

Hvis det er laptops du snakker om, så vil jeg ikke køre med mindre end 233mhz. Det er dog set at folk har pillet lidt fra og har kørt det på så lidt som 486-100(hvor kan man dog finde sådan een idag??)

Forfatter:  fraguzz [ 18 jun 2004, 08:02 ]
Titel: 

hmm tror jeg fik fat i det :)

men du skriver LH system? mener du BOSCH L-Jetronic ?
det jeg mente var jeg ville montere et multipoint system, som kører på BOSCH L-Jetronic.

nåå tror jeg skal ud og finde sådan en 300mhz eller noget så :)

men hvad var det lige med den tændingsforstærker??

Forfatter:  HenrikGM [ 18 jun 2004, 11:42 ]
Titel: 

Nåeja, L eller LH, forskellen er ikke den vilde i princippet.

Jeg forstår stadigt ikke hvad du vil med L eller LH når du skal have MS på??

Det eneste du skal bruge er vel bare en dysebro,regulator og nogle dyser, plus en bensinpumpe......alt det gamle ledningsnet fra et L anlæg kan du ikke bruge til meget(det er ihvertfald totalt hul i hovedet at bygge det på motoren først, og så derefter lave det om til MS).

Byg ledningsnettet selv, fra bunden, til een sensor af gangen, det er både en nemmeste og den hurtigste måde at gøre det på.

Hvad er det du mener om den tændingsforstærker? Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du vil vide om den?

Forfatter:  Havneren [ 18 jun 2004, 12:23 ]
Titel: 

Der kommer nok snart en opdatering til diagrammet som er lagt ud oppe over så hvis nogen har tænkt sig at bruge det kan det måske betale sig at vente et par dage...

v/h christian

Forfatter:  fraguzz [ 18 jun 2004, 21:37 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Nåeja, L eller LH, forskellen er ikke den vilde i princippet.

Jeg forstår stadigt ikke hvad du vil med L eller LH når du skal have MS på??

Det eneste du skal bruge er vel bare en dysebro,regulator og nogle dyser, plus en bensinpumpe......alt det gamle ledningsnet fra et L anlæg kan du ikke bruge til meget(det er ihvertfald totalt hul i hovedet at bygge det på motoren først, og så derefter lave det om til MS).

Byg ledningsnettet selv, fra bunden, til een sensor af gangen, det er både en nemmeste og den hurtigste måde at gøre det på.

Hvad er det du mener om den tændingsforstærker? Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du vil vide om den?


nååå :lol: jeg har vist ikke udtrygt mig klart nok :oops: sorry (eller også sidder jeg og stener når jeg skriver)
jeg vil selvfølgelig ikke flytte styreboxen med over! der kommer Ms jo... men tændning og sprøjt sidder i samme box! så tænkte at det måske ville være lettere at først få det til at kører med orginal tænding !
eller er det dumt?

tændningsforstærkeren som vist på diagrammet!.. kan jeg ikke lige finde ud af hvad det er for en dims?
der sidder jo:
tændspolen og strømfordeleren!...

er det en ekstre forstærker? er det nødvendig?

Forfatter:  HenrikGM [ 18 jun 2004, 22:27 ]
Titel: 

Ok, den fremgangsmåde JEG ville bruge er følgende:

Skaf en MS
Skaf et ledningsnet til MS
Skaf de nødvendige stik til de forskellige følere.
Optag karakteristikken på de forskellige følere.(modstand/temp)
Brug Easytherm og/eller MSTools til at uploade nye INC filer til MS boksen.
Kopier nye INC filer til megatune bibliotektet.
Evt drop ovennævnte 3 punkter hvis følerne er enten GM std eller Bosch std.
Pil det fra som driver motorens indsprøjtning.
Installer krumptapføler plus 2knastskive på krumptappen.
Installer MS med alle forbindelser undtaget tændingsdelen.
Start og trim ind så det kører rimeligt fornuftigt med det originale tændingsanlæg.
Installer et bosch 139 7polet modul til at trigge tændspolen.
Lad MS trigge spolen, istedet for det originale anlæg.
følg megasquirtnsparks fremgangsmåde mht den faste tændingsvinkel.
Start motoren, og tjek med tændingspistol.korriger om nødvendigt i softwaren.
Hvis alt virker efter hensigten, så fjern det eksisterende anlæg.
Trim ind.

Boschmodulet er nødvendigt, MS kan ikke trigge spolen direkte.
Ja, klart nemmest at få sprøjt til at fungere først, derefter tænding.

Se evt megasquirtnsparks yahooforum, der er nogle fine beskrivelser af hvad man kan og ikke kan.

Forfatter:  fraguzz [ 18 jun 2004, 23:41 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Ok, den fremgangsmåde JEG ville bruge er følgende:

Skaf en MS
Skaf et ledningsnet til MS
Skaf de nødvendige stik til de forskellige følere.
Optag karakteristikken på de forskellige følere.(modstand/temp)
Brug Easytherm og/eller MSTools til at uploade nye INC filer til MS boksen.
Kopier nye INC filer til megatune bibliotektet.
Evt drop ovennævnte 3 punkter hvis følerne er enten GM std eller Bosch std.
Pil det fra som driver motorens indsprøjtning.
Installer krumptapføler plus 2knastskive på krumptappen.
Installer MS med alle forbindelser undtaget tændingsdelen.
Start og trim ind så det kører rimeligt fornuftigt med det originale tændingsanlæg.
Installer et bosch 139 7polet modul til at trigge tændspolen.
Lad MS trigge spolen, istedet for det originale anlæg.
følg megasquirtnsparks fremgangsmåde mht den faste tændingsvinkel.
Start motoren, og tjek med tændingspistol.korriger om nødvendigt i softwaren.
Hvis alt virker efter hensigten, så fjern det eksisterende anlæg.
Trim ind.

Boschmodulet er nødvendigt, MS kan ikke trigge spolen direkte.
Ja, klart nemmest at få sprøjt til at fungere først, derefter tænding.

Se evt megasquirtnsparks yahooforum, der er nogle fine beskrivelser af hvad man kan og ikke kan.



takker for den fine gennem gang :)
så forstod vi hinanden :lol:

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/