Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 23:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jun 2004, 17:18 
Hej

Jeg har lige købt en volvo 240 med totalt ombygget motor med mulighed for 300+ hk. Jeg skal have den optimeret så det hele passer sammen. Er der nogen der kender et godt sted at få det lavet? Helst i eller i nærheden af århus amt.

Mvh
Torben


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Du skal nok fortælle lidt mere om hvad der sidder på, sidder der programbare styrebox på og i så fald hvilken?

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Du skal nok fortælle lidt mere om hvad der sidder på, sidder der programbare styrebox på og i så fald hvilken?

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 17:38 
Er ikke lige helt klar over hvilken styreboks der sidder på, men der sidder en. Det er en Volvo gruppe A turbo, dobbelt karburator og intercooler fra en lastbil.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 20:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
og et potentiale for 300plus hk?

Du skal måske finde lidt flere oplysninger på din motor.....
Det kan næsten lyde som om sælger har snydt dig og bildt dig noget ind.
En GrpA turbo, dobbeltkarburator og en gammel intercooler plejer ikke at give en std motor mere end 150-200hk (hvis den skal holde til det i længden!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 23:24 
HenrikGM skrev:
og et potentiale for 300plus hk?

Du skal måske finde lidt flere oplysninger på din motor.....
Det kan næsten lyde som om sælger har snydt dig og bildt dig noget ind.
En GrpA turbo, dobbeltkarburator og en gammel intercooler plejer ikke at give en std motor mere end 150-200hk (hvis den skal holde til det i længden!)


Jeg har endnu ikke fuldt overblik over alt der er lavet. Men ALT fra motor, gearkasse, kobling til bagtøj og bremser er TOTALT ombygget og forstærket og den har lige nu 290 hk og ca 400 nm. Desuden har jeg da vist ikke skrevet nogen steder at det er en gammel intercooler har jeg??? Men nu var spørgsmålet jo heller ikke hvilke dele der ligger i den, men hvem i kunne anbefale til at optimere den. Så hvis der er nogen der har nogle anbefalinger til et værksted uden at skulle have en komplet liste over ombygningen, så ville jeg blive meget taknemmelig.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2004, 09:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
HenrikGM skrev:
og et potentiale for 300plus hk?

Du skal måske finde lidt flere oplysninger på din motor.....
Det kan næsten lyde som om sælger har snydt dig og bildt dig noget ind.
En GrpA turbo, dobbeltkarburator og en gammel intercooler plejer ikke at give en std motor mere end 150-200hk (hvis den skal holde til det i længden!)


Jeg har endnu ikke fuldt overblik over alt der er lavet. Men ALT fra motor, gearkasse, kobling til bagtøj og bremser er TOTALT ombygget og forstærket og den har lige nu 290 hk og ca 400 nm. Desuden har jeg da vist ikke skrevet nogen steder at det er en gammel intercooler har jeg??? Men nu var spørgsmålet jo heller ikke hvilke dele der ligger i den, men hvem i kunne anbefale til at optimere den. Så hvis der er nogen der har nogle anbefalinger til et værksted uden at skulle have en komplet liste over ombygningen, så ville jeg blive meget taknemmelig.


okok.....

Der er mig bekendt ikke nogen proffessionelle i DK der magter at hente den effekt du nok eftersøger ud af den maskine. Hvis motoren er så ombygget (og dermed voldsomt dyr i stumper) så vil det måske være en ok ide at høre et par svenske firmaer om de ikke kan trylle lidt i bilen.

Unitek AB
Highspeed racing
plus flere andre.

Ved ikke om BSR og Stefansson stadigt gør i de gamle 240(tvivler lidt)

Skal det være dansk, så prøv PerMai i galten, eller Westspeed i Kvong(sidstnævnte har tidligere hekset lidt i 240ere, ved ikke om PerMai har gjort noget i det?)

Hvor kommer bilen fra, og hvilken farve?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team