Anonymous skrev:
HenrikGM skrev:
og et potentiale for 300plus hk?
Du skal måske finde lidt flere oplysninger på din motor.....
Det kan næsten lyde som om sælger har snydt dig og bildt dig noget ind.
En GrpA turbo, dobbeltkarburator og en gammel intercooler plejer ikke at give en std motor mere end 150-200hk (hvis den skal holde til det i længden!)
Jeg har endnu ikke fuldt overblik over alt der er lavet. Men ALT fra motor, gearkasse, kobling til bagtøj og bremser er TOTALT ombygget og forstærket og den har lige nu 290 hk og ca 400 nm. Desuden har jeg da vist ikke skrevet nogen steder at det er en gammel intercooler har jeg??? Men nu var spørgsmålet jo heller ikke hvilke dele der ligger i den, men hvem i kunne anbefale til at optimere den. Så hvis der er nogen der har nogle anbefalinger til et værksted uden at skulle have en komplet liste over ombygningen, så ville jeg blive meget taknemmelig.
okok.....
Der er mig bekendt ikke nogen proffessionelle i DK der magter at hente den effekt du nok eftersøger ud af den maskine. Hvis motoren er så ombygget (og dermed voldsomt dyr i stumper) så vil det måske være en ok ide at høre et par svenske firmaer om de ikke kan trylle lidt i bilen.
Unitek AB
Highspeed racing
plus flere andre.
Ved ikke om BSR og Stefansson stadigt gør i de gamle 240(tvivler lidt)
Skal det være dansk, så prøv PerMai i galten, eller Westspeed i Kvong(sidstnævnte har tidligere hekset lidt i 240ere, ved ikke om PerMai har gjort noget i det?)
Hvor kommer bilen fra, og hvilken farve?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!