Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 13:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Er ved at være godt og grundigt træt af mit KE-jetronic indsprøjtningsanlæg som sidder på min Golf 1 16v PL. Har hørt så meget godt om MS, men har for at være helt ærlig ikke så meget forstand på det igen.
Er det muligt at montere på min motor, og ikke mindst kan det lade sig gøre at lave for en som mig, som nok kan finde ud af at skrue i biler, men dog trods alt ikke er mekaniker??
Det skal lige siges, at der med tiden gerne skulle monteres turbo på motoren, så det skal det også kunn eklare, men det går jeg ikke ud fra er noget problem.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Det kan sagtens monteres - og der findes sågar en ret udførlig vejledning på et engelsk VW-site om hvordan det gøres på lige netop 16V'eren.
En af de lidt mere bøvlede ting er at der skal fabrikeres en fuel-rail til dyserne, og den kommer til at se lidt funky ud.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Tror nok jeg har set den side på forummet du taler om.

Kan godt se at fuelrailen kommer til at se lidt sjov ud, men det tror jeg nu nok jeg skal klare, er mere nervøs for alt det med montering/opstart osv...

Titel:
Mester Medlem

Krill skrev:
Tror nok jeg har set den side på forummet du taler om.

Kan godt se at fuelrailen kommer til at se lidt sjov ud, men det tror jeg nu nok jeg skal klare, er mere nervøs for alt det med montering/opstart osv...

Du kan jo læse min tråd her: http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=12668 - det giver en fornemmelse. Montering og opstart er ikke så slemt. Det værste - i nævnte rækkefølge - er at få taget sig mod til, og trimme skidtet ind til at fungere godt i dagligdagen.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Det er en god historie du har lavet der Brian. Og meget detaljeret om diverse småting. Den lyder godt på videoen din motor. Man får lyst til at gå igang med det, men det er squ et stort projekt at få det til at køre godt lyder det til...

Titel:
Mester Medlem

Krill skrev:
Det er en god historie du har lavet der Brian. Og meget detaljeret om diverse småting. Den lyder godt på videoen din motor. Man får lyst til at gå igang med det, men det er squ et stort projekt at få det til at køre godt lyder det til...

Det er som man ser på det - jeg mener ikke at det er et stort projekt at få det til at køre. Det er straks værre at få sat sig ned og få læst og forstået tingene efter min mening. Altså at få én selv til at "køre" :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Ja det har du helt sikkert ret i. Har sat og set på det hele formiddagen, og er squ ikke blevet så meget klogere at det gør noget. Der er en del forkortelser osv, som jeg ikke alle helt er med på, men det kommer jo nok stille og roligt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time