syncroGT skrev:
Den kan da starte med det, og tage gassen
Men om tændspolemodulet holder til det i længden, det er så en anden sag

Men er det i grunden nødvendig med det tændspolemodul...?
selve COP spolen, er jo med med indbygget transistor (''tændspolemodul''). efter hvad jeg er orienteret
Prøv at læse mit første svar
nej!! et eksternt modul er ikke nødvendigt til spoler med indbygget modul.
Og i teorien bliver spolernes, og tændrørenes levetid halveret, da de giver det doppelte antal gnister end der er nødvendigt.
Men det er nok en mindre bekymring.
DET MAN NOK MERE BØR SE PÅ ER TIDEN OG ANTAL GNISTER PR MOTOROMDREJNING. (fuck capslock)
En Cop spole er konstrueret til at give en gnist for hver 720 krumtaps grader. Nu tvinger vi den til at give en gnist for hver 360 krumtapsgrrader.
Hvilket den ikke er konstrueret til at gøre, dette kan føre til overophedning formindsket energi, og et par andre tíng.
Men det ka føre til formindsket gnist og levetid på spolerne.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html