HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
[
Mange af jer Ms'ere herinde, der er gået over til HI-res koden kan næsten ikke få armene ned i begejstring, nu ved jeg ikke præcis hvad det er der er forbedret men et gæt ville være den måde hvor styringen "snyder/gætter" sig til højre opløsning udfra det signal den får fra krumtapssensoren/cas
Enten arbejder man inden for (super)pro motorsport eller også har man for mange penge når man begynder at kikke på en Pectel eller de motorstyringer der befinder sig i den (pris)klasse
HiRes coden regner en smule anderledes, og har fået "et decimal mere" så at sige, det er den store forskel.
Mit indlæg siger ikke du ikke har ret, jeg ville bare bruge feks Pectel til at illustrere at man kan få nogle vilde nøjagtigheder, hvis det SKAL være, også uden at det nødvendigvist er triggerhjulet der bestemmer, samtidigt ville jeg gerne understrege at mange tænder ikke pr definition giver bedre opløsning.(jo, bedre mekanisk, men ikke nødvendigvist en bedre total opløsning)
Jeg har ikke rodet med Pectel personligt, men jeg har da tit kigget på den. Det skader aldrigt at se hvordan de tungeste drenge håndterer sagen jo. Også uden man nødvendigvist vil have een(eller skal bruge een!), så kan man jo godt kigge med, ikke sandt?
Jeg tror vi er på samme side, og jeg har heller ikke angrebet dit indlæg da jeg er fuldstændig enig i at antallet af tænder ikke direkte er ligmed opløsningen og kvaliteten af ens motorstyring, der er mange krumspring der kan gøre at en motorstyring med én tand har en bedre opløsning en en styring der har 100, det kan man for det meste hurtigt se på prisen, men i den verden jeg lever i, og dermed de styringer jeg har mulighed for at "lege" med har jeg, alt andet lige, mulighed for at få bedre opløsning ved at benytte mig af et 36-1 tands tandhjul end 2 vinger i den strømfordeler (jeg for længst har smidt ud)
Og angående Pectel, nej det gør ikke noget at se, det kunne jo være man fik nogle gode idéer

. Der findes en række producenter af disse gude-motorstyringer som ikke er beregnet for almindelige dødelige mennesker og som allermest ligner noget der får styreheden fra det nye JSF F-35 til at ligne noget fra en Trabant.
En anden ting Henrik hvad skal der til at få dig til at se lyset og komme over på den anden side, den rigtige side

(fra ms og til vems), vi kunne godt bruge dig og din viden her over da vems groft set er en maksimalt udbygget ms styring, du skal være mere end velkommen da jeg snart skal til at prøve at køre en slags COP (Coil-on-plug)/CNP (Coil-near-plug)... MSD (Multi-Spark-Discharge) ..CDI (Capacitor-Discharge-Ignition) ...med Ion-sense (hvilket nok bliver droppet da det ikke funger sammen med MSD)
Når alt kommer til alt bliver det nok en løsning med en spole pr cyl i en Multicoil-Msd løsning..
Come on Henrik, welcome to the Dark side...

du vil jo gerne ..