Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 02:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: 4640 Faxe
Hej
J har i længere tid gået og lejet med tanken om at montere noget justerbarmotorstyring på min gamle m20 motor for så senere at kunne bygge noget tryk på motoren. Og da j til alle tider synes der helt klart er størst respekt til dem der har bygget tingene selv, og faktisk har forstand på hvad de lavr, så er det jo os det j godt selv ville prøve. det skal dog siges at j ikke har den store forstand på motorstyringer (kommer forhåbentlig). men da j mest er til at lave tingene selv (os ved at j ikke er til at skulle hive alt for mange sedler op af muldvarpen..!) så faldt j jo hurtigt over megasquirt. Og da man ikke skal kigge særlig længe herinde i powerforumet for at finde ud af at der er nogle seriøse proffer inde for megasquirt så har j da lige lidt spørgsmål:

Hvad skal j bruge for at montere ms på m20 motoren udover:

Widebandsensor.

TPS (nogen der ved hvor j finder sådn en der passer på mit gasspjæld...?)

Lufttempsensor (har en fra en saab,en 9000 måske, ihvertfald med gevindså den ikke bliver skudt ud ved tryk.)

Vandtempsensor (der sidder noget til org. motorstyring nogen der ved om denne kan bruges...??)

Der er triggerhjul med VR sensor (60-2) målt på krumbasse, kan dette anvendes- noget med at ms skal have noget mere for at kunne læse en VR sensor....?? Havde tænk mig at køre med den std fordeler til en start ihvertfald..!

kan std. tomgangsregulator bruges eller hvad gør man lige der...??

MVH. Spannow

PS. har læst noget i megamanualen, men støder stadig på links med ting og godter herinde som j ikke ellers kan finde i manualen (nok bare mig.. :shock: ). Men ville være kanon hvis der var nogen der viste hvor j kan finde om noget ms tænding med fordeler...???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Spannow skrev:
Hvad skal j bruge for at montere ms på m20 motoren udover:

Widebandsensor.

TPS (nogen der ved hvor j finder sådn en der passer på mit gasspjæld...?)

Lufttempsensor (har en fra en saab,en 9000 måske, ihvertfald med gevindså den ikke bliver skudt ud ved tryk.)

Vandtempsensor (der sidder noget til org. motorstyring nogen der ved om denne kan bruges...??)

Der er triggerhjul med VR sensor (60-2) målt på krumbasse, kan dette anvendes- noget med at ms skal have noget mere for at kunne læse en VR sensor....?? Havde tænk mig at køre med den std fordeler til en start ihvertfald..!

kan std. tomgangsregulator bruges eller hvad gør man lige der...??

MVH. Spannow

PS. har læst noget i megamanualen, men støder stadig på links med ting og godter herinde som j ikke ellers kan finde i manualen (nok bare mig.. :shock: ). Men ville være kanon hvis der var nogen der viste hvor j kan finde om noget ms tænding med fordeler...???

TPS; Hvis du har klassisk "D" aksel, så snup en tilfældig hos en hugger og modificer monteringspladen med to nye gevindhuller.

Hvis du vælger en MS med VR kredsløbet indbygget så kan du køre på oem sensor og triggerhjul.

Tomgangsregulatoren er nok en 2pins?
Hvis ja, er det plug-n-play. Mange kører helt uden.

Fordelertænding er helt std tændingsopsætning, dog lidt krydret med et 60-2hjul, men ikke voldsomt avanceret. Helt grønne nybegyndere skal dog lige fundere lidt over hvordan det hele virker, men det kommer når du begynder at pille i det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Ja så blev j jo det klogere- Takker.
Men hvorn får j så fat i en MS box med VR kredsløbet indbygget...?? eller er det noget j selv kan bygge i...???
Derudover fik j os ligge set at der et sted blev snakkede om at det ved 6 cylindre ville være en fordel med mindst en flyback upgrade..??? nogen der kan hjælpe der..??

Titel:

Hej igen.

Sådan en MS box med VR kredsløbet indbygget.. Er der noget man køber..?? Eller er det noget man selv kan/skal bygge i..??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time