Hej
J har i længere tid gået og lejet med tanken om at montere noget justerbarmotorstyring på min gamle m20 motor for så senere at kunne bygge noget tryk på motoren. Og da j til alle tider synes der helt klart er størst respekt til dem der har bygget tingene selv, og faktisk har forstand på hvad de lavr, så er det jo os det j godt selv ville prøve. det skal dog siges at j ikke har den store forstand på motorstyringer (kommer forhåbentlig). men da j mest er til at lave tingene selv (os ved at j ikke er til at skulle hive alt for mange sedler op af muldvarpen..!) så faldt j jo hurtigt over megasquirt. Og da man ikke skal kigge særlig længe herinde i powerforumet for at finde ud af at der er nogle seriøse proffer inde for megasquirt så har j da lige lidt spørgsmål:
Hvad skal j bruge for at montere ms på m20 motoren udover:
Widebandsensor.
TPS (nogen der ved hvor j finder sådn en der passer på mit gasspjæld...?)
Lufttempsensor (har en fra en saab,en 9000 måske, ihvertfald med gevindså den ikke bliver skudt ud ved tryk.)
Vandtempsensor (der sidder noget til org. motorstyring nogen der ved om denne kan bruges...??)
Der er triggerhjul med VR sensor (60-2) målt på krumbasse, kan dette anvendes- noget med at ms skal have noget mere for at kunne læse en VR sensor....?? Havde tænk mig at køre med den std fordeler til en start ihvertfald..!
kan std. tomgangsregulator bruges eller hvad gør man lige der...??
MVH. Spannow
PS. har læst noget i megamanualen, men støder stadig på links med ting og godter herinde som j ikke ellers kan finde i manualen (nok bare mig..

). Men ville være kanon hvis der var nogen der viste hvor j kan finde om noget ms tænding med fordeler...???