MortenSkals skrev:
Hey alle..
Jeg har tænkt mig at med tiden skal jeg have monteret MS på min c20ne.
Hvor der nu er Turbo+ic med org. motorstyring og mængdemåler.
Dog kan jeg ikke rigtig få klarhed over hvor mange af de org. sensore jeg kan bruge.
Regner også med der skal læses lidt mere på lektien inden boksen købes og monteres.
Bliver nød til at køre tænding over MS, da min køre med Motronic 1,5 altså tændingstidspunkt og advancerin styres af boks også med fordeler i topstykket.
Ved at Jens Hald køre i en kadett med c20ne og turbo+ic med MS. men kan ikke finde ud af hvor meget han har lavet om.
Nogen der ellers har erfaring med MS på c20ne ?
Mvh.

Jens´s kadett ved jeg ikke lige hvad laver idag. Han solgte den jo(for en slik efter min mening!), og efterfølgende var der er farlig masse bøvl med den/de turboladere(ikke-kina ladere...). Tænker bilen er lavet tilbage til sugemotor idag, men dæleme en sjov vogn. Trak helt ok...
Hvis du skal efterligne det projekt, så skal du have en lufttempsensor, TPS kan tilpasses hvis du ikke allerede har, Vandtemp kan genbruges, og på Jens´s bil sad der ekstern triggerhjul på krumptappen.
Så skal du bruge et 7pins boschmodul+spole, og så er det vist det.
Jens´s motor var en hybridting, og egentligt temmelig speciel. Det tog også en del tid inden det virkeligt kunne holde, bla blev LET stempler en nødvendighed.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!