Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Jeg har ikke hørt yderligere fra jer, så jeg går ud fra at problemet er knækket, og bilen kører. Var det denne weekend den skulle på banen?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Det problem er i hvert fald løst.

Havde lidt knas med skift fra speed density til alpha N. Fuel mappet stod stadig til speed density selvom jeg havde rettet til alpha N i basic settings.
snakkede med palle /spirillen som var stødt på det samme problem, han havde blot rettet til alpha N i Ms config og så virkede det.. og det hjalp også her.. ;)

har været igang med at køre den ind her til aften, lige indtil det skruerne på det ene knasthjul raslede ud.. så ville den sjot nok ikke starte og gik underligt.. heldigvis var det "kun" 4 ud ag 5 der var faldet af så der var stadig styr på knasten i forhold til stempeltop og ventiler..

Jeg skal hilse og sige der er brøl på over 4000 omd og op til 8000 ;)

jeg tør ikke give den flere omdrejninger med hydrauliske ventiler, (hårde fjedre og en vild knast) Tror vi er meget tæt på grænsen af hvad hydraulikken kan klare..

Titel:
Moderator

grydesvamp skrev:
Det problem er i hvert fald løst.

Havde lidt knas med skift fra speed density til alpha N. Fuel mappet stod stadig til speed density selvom jeg havde rettet til alpha N i basic settings.
snakkede med palle /spirillen som var stødt på det samme problem, han havde blot rettet til alpha N i Ms config og så virkede det.. og det hjalp også her.. ;)

har været igang med at køre den ind her til aften, lige indtil det skruerne på det ene knasthjul raslede ud.. så ville den sjot nok ikke starte og gik underligt.. heldigvis var det "kun" 4 ud ag 5 der var faldet af så der var stadig styr på knasten i forhold til stempeltop og ventiler..

Jeg skal hilse og sige der er brøl på over 4000 omd og op til 8000 ;)

jeg tør ikke give den flere omdrejninger med hydrauliske ventiler, (hårde fjedre og en vild knast) Tror vi er meget tæt på grænsen af hvad hydraulikken kan klare..

Bilen kørte sådanset alphaN da den gik herfra, så den setting skulle ikke være et problem, medmindre i ikke havde fortalt det til megatune....

Den laver vel hellerikke yderligere effekt over 8000rpm, så det hjælper vel ikke at give den flere pisk?

Hvad gjorde i for at løse starterproblemet?(udover at tricket med at starte den med en stump ledning)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

trak ledningen om..

Max nm 5300omd 193 Nm.

Max hk 7300 omd (ca husker ikke helt) 196hk

Titel:
Moderator

Går den ellers ok nu?

Den skal vel køre her i weekenden?

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Den går rigtig fornuftigt, dog havde martin (ejer) håbet på 20-30 hk mere men jeg tror ikke der er mere at hente som knasthjulene står lige pt, første rulning viste 146 hk og efter lidt justering af indsugningsknast hjulet havnede vi på de 196, og så løb vi tør for tid...

Ved fuld gas ligger afr på 12.3-12.5 og tænding på omkring 30 grader.. der var faktisk ikke den vilde forskel på 21 graders tænding og 30 graders.. jeg forstår det ikke helt, men der skal helt sikkert eksperimenteres her snart ;)

Bilen kører denne weekend ja,

Så nu er der pause fra Nissan'en, Så denne weekend står på formula offroad opbygning. skal lige ha lavet plads så jeg kan være der i højden, og så ha bygget motoren færdig.. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time