Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 05:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dvs synet og godkendt?

Synkronisering af rotor, det syntes jeg er nemmest at gøre statisk.
Bor et stort hul i midten af et gammelt dæksel.
Og kontroller hvordan rotoren står ved 10 grader og maks avancering.
Det kræver nok et par mærker på remskiven, men det er ikke så svært at regne ud, når man kender diameteren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 18:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Det er jo udsætterne der er det egentlige problem. Mindre dyser kan kun maskere problemet, men ok, måpske nok til at det kan gå igennem....


Vi snakker dysetider på 1,6-1,8 ved 2500omdr, og 1,4-1,5 i tomgang.
Men vil prøve at sætte reguleringstiden til 250ms istedet.

Jeg har faktisk været i værkstedet idag for at hente et sæt dyser i 300 regionen, i håb om at lidt højere pw på dyserne vil give mere præcis styring.

Dem vil jeg lige prøve imorgen.

Min tændingspistol gik i stykker da jeg ville forsøge at dreje rotoren sidst, så 20fød grader ville være direkte ud for cylinder 1's kontaktpunkt i strømfordeler-dækslet. Jeg tror den står lige til kanten på kontaktpunktet, og den derfor skyder på næste cylinder når den ramler op i 30-40 graders fortænding.


Dvs du ved ikke om du har sand vinkel i MT?
Lyder som opskriften på problemer væsentligt større end forskellen på 92oktan eller Sunoco109 oktan......Blot for en sammenligning der kan få dig til at investere i den tændingspistol hvis det er rigtigt at du ikke ved hvor den tænder. :wow:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 21:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jo, jeg VED at den tænder 15grader ved 15 grader! Men hvis jeg nu har sat triggerangle ind til fx75+45, og låst den til 15 grader - så betyder det jo ikke at det er ok, selvom den så tænder 15 grader på krumtappen. Hvis jeg nu har fået mit hus roteret så den tænder lige i yderkanten af rotoren, så har vi jo balladen, så skal jeg måske ha den rettet til 60+45.

Men det er ikke værre end at jeg sætter krumtappen på 20-grader mærket, drejer rotoren til den ender direkte ud for cylinder1 i hætten, samler, starter, og med tændingspistol får rettet triggeranglen til. Det giver mig det bredeste spekter at skyde med i strømfordeleren, fx fra 0 til 40.


Men jeps, synet og godkendt!

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team