Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 05:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Dvs synet og godkendt?

Synkronisering af rotor, det syntes jeg er nemmest at gøre statisk.
Bor et stort hul i midten af et gammelt dæksel.
Og kontroller hvordan rotoren står ved 10 grader og maks avancering.
Det kræver nok et par mærker på remskiven, men det er ikke så svært at regne ud, når man kender diameteren.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Det er jo udsætterne der er det egentlige problem. Mindre dyser kan kun maskere problemet, men ok, måpske nok til at det kan gå igennem....

Vi snakker dysetider på 1,6-1,8 ved 2500omdr, og 1,4-1,5 i tomgang.
Men vil prøve at sætte reguleringstiden til 250ms istedet.

Jeg har faktisk været i værkstedet idag for at hente et sæt dyser i 300 regionen, i håb om at lidt højere pw på dyserne vil give mere præcis styring.

Dem vil jeg lige prøve imorgen.

Min tændingspistol gik i stykker da jeg ville forsøge at dreje rotoren sidst, så 20fød grader ville være direkte ud for cylinder 1's kontaktpunkt i strømfordeler-dækslet. Jeg tror den står lige til kanten på kontaktpunktet, og den derfor skyder på næste cylinder når den ramler op i 30-40 graders fortænding.

Dvs du ved ikke om du har sand vinkel i MT?
Lyder som opskriften på problemer væsentligt større end forskellen på 92oktan eller Sunoco109 oktan......Blot for en sammenligning der kan få dig til at investere i den tændingspistol hvis det er rigtigt at du ikke ved hvor den tænder. :wow:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Jo, jeg VED at den tænder 15grader ved 15 grader! Men hvis jeg nu har sat triggerangle ind til fx75+45, og låst den til 15 grader - så betyder det jo ikke at det er ok, selvom den så tænder 15 grader på krumtappen. Hvis jeg nu har fået mit hus roteret så den tænder lige i yderkanten af rotoren, så har vi jo balladen, så skal jeg måske ha den rettet til 60+45.

Men det er ikke værre end at jeg sætter krumtappen på 20-grader mærket, drejer rotoren til den ender direkte ud for cylinder1 i hætten, samler, starter, og med tændingspistol får rettet triggeranglen til. Det giver mig det bredeste spekter at skyde med i strømfordeleren, fx fra 0 til 40.

Men jeps, synet og godkendt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time