Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 00:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 okt 2011, 20:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2008, 10:27
Indlæg: 31
hej jeg har et par problemer med min 4agze motor med ms, 1 problem, tit og ofte når jeg vrider nøglen vil den ikke starte, og så har den nul stillet sig selv i cranking/priming PW table. 2 problem, når jeg kører med starteren så lige inden den springer igang så for mig at se,så fejltænder den og starteren står stille et splidt sekundt hvor efter den starter. tænding står 12`før top. kan de 2 ting hænge sammen måske, mvh henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 00:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Er det når du "cranker", eller med motor i tomgang den tænder de 12 grader ? Er det "fysisk" målt med tændingspistol, eller aflæst i boksen ?I Forbindelse med hvad, nulstiller den i dine settings ?
Du er ikke kommet til at over skrive dem selv evt. ?



En bette log plus .MSQ ville være rart. :)

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 07:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Der er en fejl i software på de ældre versioner sågar på ms2 der laver den fejl tændig. Min ms2 install tvang også starten i knæ ligeledes har jeg en kammi med samme problem. Jeg syntes du skal rapportere begge dine problemer på msextra.com. Har aldrig hørt om tabt data, tyder på hardware fejl.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 08:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Cranking vinkel og spolens ladetid skal passe med din triggervinkel.

Forskel på timebased og trigger return.

Lyder som om det er der du mangler lidt arbejde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 10:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har også et problem med at min ms med anmindelig fordeler tænding ikke vil pulse første gang jeg slår strømmen til. Efter at have aktiveret bilens strømafbryder et par gange kan den pulse og starte. Hvad kan fejlen være??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team