Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

hey gutter, har et ar gange set folk mappe biler ind på MS boxe, og det fik mig til at tænke, hvor lærer man alt det henne? learning by doing eller? for intressere mig rigtig meget fo rdet, og kunne godt tænke mig at få et større indblik i hvad det egentlig er man gør i sådan en box når man mapper.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Der er et helt forum kun for motorstyringer her. Der står alt du skal vide, eller link til hvor du kan finde oplysningerne.
Læs til du segner, byg og lær.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Byg og lær er Key, helt enig.. Startede selv med at bygge min første ms box, efter HenrikGM gav mig en introduktion til skidtet på skrivebordet... Lær alt hvad du kan om hvad AFR er, og hvilket AFR forhold din motor skal køre med under hvilke belastninger. Derefter begynd at købe grej, det kan hurtigt løbe op det skidt ;-)
/Daniel

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Rigtigt nok som Daniel siger, men husk nu der er meget mere end bare AFR, Fuel, Ignition tabels det er ik bare at ha de rette AFR sat ind på en tabel og wupti så køre det, der er en masse mere bag :D

Men det bedste og hurigste er at få fat i en MS boks, og et wideband sæt og en bil du kan montere det på, og så igang med at rode med det hele. Du kan ik bare lære det hele ved at læse den såkaldte MS Megamaual, som mange påstår herinde. Du bliver nød til at prøve på egen hånd for at forstå og få bedere viden omkring det :reading:

Titel:

Geografisk sted: fyn
jeg har købt mig en wolf boks og syns det kan være svært men ja som man efterhånden prøver og læser lidt og prøver lidt mere så blir man klogere og finder lidt ud af settings og hvad de betyder.......

fik min bil til at brumme lidt idag med wolf på

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Læs lidt på nettet, kig i MegaManualen (der står faktisk alt hvad man skal vide :lol: ) Køb en boks og hvad du ellers skal bruge (bredbånds lambdasonde med ur er UUNDVÆRLIG for både nybegynder og erfarne.
Tag dig god tid til at montere, og brug manualen til at hjælpe dig, og lad værre med at kigge for meget i alle mulige smarte forums på nettet med 1000 hk projekter osv, det lære du sjældent noget af. :wink:
Når du er klar til at starte skidtet så kig i manualen igen, der står også en masse om hvad man skal gøre få at få den startet op og få til at gå. Brug lidt tid på at kontrollere at tempraturfølerne rent faktisk måler rigtigt, og tjek med en tændigspistol at det der vises på skærmen rent faktisk passer med hvad der sker ude ved motoren. Det er ret basic og vil spare dig for en masse bøvl siden hen.

Selve delen med justering er der sikkert mange meninger omkring. Personligt vil jeg gerne justere så meget så muligt inden man kører ud på første tur, altså lade motoren gå ved forskellige omdrejningstal og så justere indtil blandingen passer og motoren reagere godt på gassen.

Tændigen kan der findes et fint regneark bla her på pp som kan hjælpe dig med et start op map.

Når man så kommer ud og trille (altså du har en anden til at køre for dig :wink: ) tag en ting af gangen start med at justere blandig og glem alt om tændig (med mindre der er et område hvor det er helt galt self. )
Tændigen er noget svære for mig at forklare, da jeg absolut ikke selv er ekspert, har selv haft meget glæde at air/fuel ur og udstødnings tempreturmåler til det. Men igen står der en masse gode grund regler i manualen der kan hjælpe dig godt på vej.

Mvh Jacob

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time