Læs lidt på nettet, kig i MegaManualen (der står faktisk alt hvad man skal vide

) Køb en boks og hvad du ellers skal bruge (bredbånds lambdasonde med ur er UUNDVÆRLIG for både nybegynder og erfarne.
Tag dig god tid til at montere, og brug manualen til at hjælpe dig, og lad værre med at kigge for meget i alle mulige smarte forums på nettet med 1000 hk projekter osv, det lære du sjældent noget af.
Når du er klar til at starte skidtet så kig i manualen igen, der står også en masse om hvad man skal gøre få at få den startet op og få til at gå. Brug lidt tid på at kontrollere at tempraturfølerne rent faktisk måler rigtigt, og tjek med en tændigspistol at det der vises på skærmen rent faktisk passer med hvad der sker ude ved motoren. Det er ret basic og vil spare dig for en masse bøvl siden hen.
Selve delen med justering er der sikkert mange meninger omkring. Personligt vil jeg gerne justere så meget så muligt inden man kører ud på første tur, altså lade motoren gå ved forskellige omdrejningstal og så justere indtil blandingen passer og motoren reagere godt på gassen.
Tændigen kan der findes et fint regneark bla her på pp som kan hjælpe dig med et start op map.
Når man så kommer ud og trille (altså du har en anden til at køre for dig

) tag en ting af gangen start med at justere blandig og glem alt om tændig (med mindre der er et område hvor det er helt galt self. )
Tændigen er noget svære for mig at forklare, da jeg absolut ikke selv er ekspert, har selv haft meget glæde at air/fuel ur og udstødnings tempreturmåler til det. Men igen står der en masse gode grund regler i manualen der kan hjælpe dig godt på vej.
Mvh Jacob