dykkerdahl skrev:
[
Men som Henrik skriver så er det ikke prisen der skal afgøre valget af motorstyring.
Man kan stille sig spørgsmålet:
Hvad får man egentligt ud af konsekvent at tune efter prisen?
Jeg kender MASSER af eksempler på læssevis af dyre dele der ingen levetid havde af utallige årsager.
Kender også masser af eksempler på 20 cheapskate løsninger der ikke fungerede, ofte af den årsag at delene var blankpolerede med det primære formål at henvende sig til et helt bestemt publikum i en sådan grad at al øvrig funktion/levetidskrav var tilsidesadt. 1200kroners manifolde er et udmærket eksempel.
Derudover synes jeg man mangler de eksempler hvor den rette stump er valgt udfra den nødvendige funktion, af den rigtige årsag.
Noglegange kan man næsten tro at specs listens indhold er valgt ud fra popularitetsårsager, ret lig teenagetøsers valg af sko og tøj.
Hvad er den rigtige måde at vælge komponenter på til sit fartøj??
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!