Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2012, 01:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Man ka købe dem ved bla Bruno hansen motorsport, turbomotor.dk, vems.dk bare for og nævne nogle danske steder.

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2012, 05:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
hvor kan man entlig købe MS man selv samler :?:


www.diyautotune.com
http://www.extraefi.co.uk/

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2012, 10:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
[quote="Morten VJ"]Denne pris på Vems, er udregnet efter en helt bar box.
Ingen stik!
Det gør den til en dyr ting at have på hylden.
Ingen lambdasonde!
Hvad nytter det så med en controller?
Samlet pris 4943 kr. inc. stik og sonde!!!
Det er vel den reelle pris?

MVH
Morten[/

Jeg fandt en Wideband Controller med Sensor til 199usd
Så prisen på en brugbar MS lander så et lille stykke over 5000kr
Ms er dyre end Vems hvis man ikke vil samle boksen selv.
Men som Henrik skriver så er det ikke prisen der skal afgøre valget af motorstyring.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2012, 18:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
dykkerdahl skrev:
[
Men som Henrik skriver så er det ikke prisen der skal afgøre valget af motorstyring.


Man kan stille sig spørgsmålet:
Hvad får man egentligt ud af konsekvent at tune efter prisen?

Jeg kender MASSER af eksempler på læssevis af dyre dele der ingen levetid havde af utallige årsager.
Kender også masser af eksempler på 20 cheapskate løsninger der ikke fungerede, ofte af den årsag at delene var blankpolerede med det primære formål at henvende sig til et helt bestemt publikum i en sådan grad at al øvrig funktion/levetidskrav var tilsidesadt. 1200kroners manifolde er et udmærket eksempel.

Derudover synes jeg man mangler de eksempler hvor den rette stump er valgt udfra den nødvendige funktion, af den rigtige årsag.

Noglegange kan man næsten tro at specs listens indhold er valgt ud fra popularitetsårsager, ret lig teenagetøsers valg af sko og tøj.

Hvad er den rigtige måde at vælge komponenter på til sit fartøj??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Vems
Indlæg: 11 mar 2012, 15:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hmm. Hvis dyre dele ikke virker efter hensigten og billige dele ikke holder hvad udsengenet antyder bliver noget svært at købe dele til sin bil..

Billige 1200 kr. udstødningsmanifolde kan i de fleste tilfælde godt holde hvis de bliver monteret korrekt med de medfølgende beslag og ikke skal bære en kæmpe turbo. Men husk der er flere der producere disse produkter så man kan ikke bare sige at en kineser ikke dur men igen man får normalt hvad man betaler for.

90 % af alle det køber dele til bilen tager udgangspunkt i prisen som det vigtigste. Når folk skal finde priser på eksempelvis Ms bliver der som regel henvist til en internetbutik i udlandet og hvor mange har faktisk købt sin Ms i Danmark.


dykkerdahl

Den reelle pris ved den pågældende forhandler må være:

Ms1 300 kpa. 2 ign
AEM Wb

I alt 6090.00 kr.

Vems V3 300 kpa. 2 ign
Wb sensor

I alt 4943.13


Vems er 1146.87 kr. billiger og så kan du selv prøve at lave en beregning på en 8 cylindret der skal køre sekventielt.


/Peter


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vems
Indlæg: 11 mar 2012, 17:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
peter_jensen skrev:
Hmm. Hvis dyre dele ikke virker efter hensigten og billige dele ikke holder hvad udsengenet antyder bliver noget svært at købe dele til sin bil..

r


Ok, her kom budskabet ikke helt ud kan jeg se på svaret..

:wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2012, 17:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu håber jeg også folk er lige glad med de 1146.87 kr, fordi efter min mening vælger man først ham der skal justere den, og lader så ham vudere hvilken styring han er mest tryg ved og justere..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2012, 21:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Nu håber jeg også folk er lige glad med de 1146.87 kr, fordi efter min mening vælger man først ham der skal justere den, og lader så ham vudere hvilken styring han er mest tryg ved og justere..


Forhåbentligt vælger folk komponenterne ud fra summen af de egenskaber de ønsker af slutproduktet. Man kan regne tal sammen på mange måder, det gælder alt fra start til slut.
Har lige snakket med en gut med et traktorprojekt der havde et køretøj der, hvis han skulle bygge den idag, kunne lave den til ca. 10% af de nuværende byggeomkostninger ved at tage de rigtige valg fra starten, og ikke gennemgå en masse iterationer undervejs.
Hvad værre er, så mener han at kunne bygge den for ca. 5% af det totale akkumulerede tidsforbrug til dato. Det er tankevækkende nok.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2012, 20:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Well, det er vel ikke noget nyt i, at det er hurtig og nemmere og MEGET billigere og bygge noget anden gang..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team