Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 19:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 08:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Okay.

De to modstande du har fjernet(hvorfor har du dog det?) er reelt forsyning af 5volt og stel til CPUen. Dem ville jeg nok forbinde igen. Med det samme. :shock: Undrer mig noget overhovedet virker uden de to modstande??

Ellers er printet ikke fusket videre i?

Med EDIS låst fast, så passer den sig selv, og skulle ikke kunne forårsage nogen ballade. Motoren trækker bare ikke ret godt med fast 10grader. Hvis du, med edis fastlåst, stadigt har ballade, så er det enten din OEM motorstyring der blander sig i eet eller andet, eller pga spikes på MS.

Men, for at køre MS skal der være bla en pull-up modstand på triggeren til EDIS, og det har du jo så ikke?
Ligeledes skal softwaren på chippen være til EDIS, Er den det?
Har du oplevet CPU resets?

Den motor du kører med, var den født med fordelerløs tænding(præcist hvilken motor/årgang snakker vi om?)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 09:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Okay det med de modstande var bare noget jeg fik af vide jeg skulle gører hvis jeg skulle kører med 2 bokse, og det er det eneste det er ændret i printet.

Jeg har fået den opgraderet softwaren til edis.
Jeg lodder simpelhen bare de to modstande i idag og sætter tændingen til på megasquirt. Så prøver jeg og lave et nyt datalog.

Nej både og kører den med fordelerløs tænding..
Det er en 4age motor standart og den model med kompressor "4agze" kører med fordelerløs tænding, det er så de tændspoler jeg bruger dertil sammen med edis.

Jeg har ikke oplevet cpu'en resete, men jeg har prøvet hvor den fik godt med tæsk op gennem gearene. Og da jeg skulle vende bil døde et kort øjeblik og kunne trække igen, så ved ikke om den resetede der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 14:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Coupé Turbo skrev:
Okay det med de modstande var bare noget jeg fik af vide jeg skulle gører hvis jeg skulle kører med 2 bokse, og det er det eneste det er ændret i printet.

Jeg har fået den opgraderet softwaren til edis.
Jeg lodder simpelhen bare de to modstande i idag og sætter tændingen til på megasquirt. Så prøver jeg og lave et nyt datalog.

Nej både og kører den med fordelerløs tænding..
Det er en 4age motor standart og den model med kompressor "4agze" kører med fordelerløs tænding, det er så de tændspoler jeg bruger dertil sammen med edis.

Jeg har ikke oplevet cpu'en resete, men jeg har prøvet hvor den fik godt med tæsk op gennem gearene. Og da jeg skulle vende bil døde et kort øjeblik og kunne trække igen, så ved ikke om den resetede der.


Well, hvem har fortalt dig du skulle pille de to modstande ud??
Det er for det første de forkert modstand, HVIS du skulle lave det trick, dernæst kan man ikke "bare lige" køre med to bokse på samme sensorer.
Ligesom to fyre normalt hellerikke kan køre i den samme pige, uden øretæver! :shock:
De to modstande der SKULLE have været pillet ud er biasmodstanden til ADconverteren der måler på de to temperatursensorer.


Hvis du læser lidt om EDIS, så tilrådes det at man bruger HELE EDIS. Ikke et halvt eller et kvart EDIS. Om tændspolerne kan snakke problemfrit sammen med EDIS er der ingen der aner noget om, men det kan du jo så finde ud af.

Så længe du ikke har lavet de modifikationer der skal til for at køre EDIS, så kan du glemme alt om tændingen. Edis kan ikke se signalet, hvis det mod. ikke er lavet.
Edis vil bare stå fast på 10grader.

Jeg læser din post som om din motor er en 4AGE, og du så har snuppet tændspolerne fra en 4AGZE. 4AGE hart da konventionel fordeler, såvidt jeg ved. Hvorfor er det lavet om til EDIS?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 17:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det var osse mig der tog fejl af farver på det print. jeg har lavet en cirkel om de som er pillet ud i den vedhæftet tegning. Jeg har osse vedhæftet min MSQ fil så du kan se den.
Grunden til at jeg har lavet det med edis er fordi min kammerat Daniel "RollaGTi" havde problemer med sit tændingsværk da han brugte det orignale tænding.

Det er en 4agze motor med turbo istedet for kompressor.


Vedhæftede filer:
MS%20billeder%20003.jpg
MS%20billeder%20003.jpg [ 41.74 KiB | Vist 2137 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 17:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
MSQ filen


Vedhæftede filer:
Stefans.zip [851 bytes]
Downloadet 360 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 23:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Coupé Turbo skrev:

Det er en 4agze motor med turbo istedet for kompressor.



Ja. den motor er at tune på. Laver nemt langt over 300hk. Skide nemt at genbruge det originale tændingsanlæg.

På den corolla på boost-it som blev lavet til DHB sidste år, er alt det originale pillet fra, der er monteret krumptapssensor, og for at kunne drive tændingen er udgangen til tændingen forsynet med en pull-up modstand der går til 5volt(1kohm). Det er de ændringer der er lavet.
Ikke flere.Ikke færre.

Hvorfor i har så store problemer aner jeg virkeligt ikke. Kunne godt tænke mig at se hvad dælen i gør, for at få problemer i den kaliber.

MEN, dit største problem lige PT er at du ikke har lavet de ændringer der skal til for at kunne køre med EDIS. Som jeg har skrevet et par gange, så kommer du ikke en cm videre før du har de ganske få ændringer lavet.

WWW.MSEFI.COM er ikke så tosset et udgangspunkt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team