Coupé Turbo skrev:
Okay det med de modstande var bare noget jeg fik af vide jeg skulle gører hvis jeg skulle kører med 2 bokse, og det er det eneste det er ændret i printet.
Jeg har fået den opgraderet softwaren til edis.
Jeg lodder simpelhen bare de to modstande i idag og sætter tændingen til på megasquirt. Så prøver jeg og lave et nyt datalog.
Nej både og kører den med fordelerløs tænding..
Det er en 4age motor standart og den model med kompressor "4agze" kører med fordelerløs tænding, det er så de tændspoler jeg bruger dertil sammen med edis.
Jeg har ikke oplevet cpu'en resete, men jeg har prøvet hvor den fik godt med tæsk op gennem gearene. Og da jeg skulle vende bil døde et kort øjeblik og kunne trække igen, så ved ikke om den resetede der.
Well, hvem har fortalt dig du skulle pille de to modstande ud??
Det er for det første de forkert modstand, HVIS du skulle lave det trick, dernæst kan man ikke "bare lige" køre med to bokse på samme sensorer.
Ligesom to fyre normalt hellerikke kan køre i den samme pige, uden øretæver!
De to modstande der SKULLE have været pillet ud er biasmodstanden til ADconverteren der måler på de to temperatursensorer.
Hvis du læser lidt om EDIS, så tilrådes det at man bruger HELE EDIS. Ikke et halvt eller et kvart EDIS. Om tændspolerne kan snakke problemfrit sammen med EDIS er der ingen der aner noget om, men det kan du jo så finde ud af.
Så længe du ikke har lavet de modifikationer der skal til for at køre EDIS, så kan du glemme alt om tændingen. Edis kan ikke se signalet, hvis det mod. ikke er lavet.
Edis vil bare stå fast på 10grader.
Jeg læser din post som om din motor er en 4AGE, og du så har snuppet tændspolerne fra en 4AGZE. 4AGE hart da konventionel fordeler, såvidt jeg ved. Hvorfor er det lavet om til EDIS?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!