Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 18:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 mar 2005, 14:08 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53
Indlæg: 17
Hey

Er igang med et lille turbo projekt og skal ha en ny computer på!
Vad køre i med og jers erfraniger med de forskellige motor styringer,
priser m.m

Det skal på en Peugeot 405 mi16 2,0 fra 93 --> Mål med turbo er 340HK
Ca.8000 rpm (tror ikke det er uopnåligt heh)

Har tænkt en smule på MS men ville godt se den på en bil så
hvis der er en på sjælland der ville hvise sin bil frem også, så jeg kunne
se den sat op mod en compueter med paremetre og det hele
ville det være super cooll!!

Hilsen Bjarke


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2005, 15:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mine erfaringer er Elektromotives Tec II, og MS
Tec II blev monteret for 10 år siden, og kører upåklageligt den dag i dag.
Det der har været det store problem er stikkene på styreenheden, som er skifter min 2 gange, grundet dårlig forbindelse.
En anden ulempe er at softwaren er i Dos, og en software opgradering koster det samme som et komplet MS kit.
De andre styringer har jeg ingen erfaringer inden for.
Fordelen ved en købt motorstyring er at alle fejl i softvaren ikke burde eksistere, og alle funktioner er godt beskrevet, og der er nogen i dk der vil være istand til at køre den ind og yde support.

Ulempen du har købt det du har købt, og hvis man vil udvide så er det tilbage til producenten og betale kassen for at få den ombygget.

Fordele ved MS den koster 1/10 del som byg selv. Open source code dvs at alle der er lidt computernørd kan ændre i coden. software opgraderinger er gratis, og hardware koster kun komponenternes pris+ tid.
Ulemper
Der er ingen der bliver betalt for at have en hotline, spørg på forummet, og håb på svar, men først efter at du har læst alt om emnet i den meget gode brugsforvirring der findes.
Du tester selv dit system, så i realiteten er det et alfasystem der bliver monteret hver gang.

Der er sjovt nok mange der gerne vil have et MS men vil først lige se de monteret på en bil hvorfor det :?:
Hardvaren er ikke særlig speciel, og et motorrum er et motorrum uanset styring.
Softwaren er frit tilgængelig lige til at prøvekøre på PC en.
Systemet er så billigt at hvis man ikke kan få det til at virke er det ikke den store udskrivning.
Men jeg vil da gerne vise mit system, og hjeg har kontakt til 2 andre som også er intersserede forløbig dato er den 4 april og stedet er pt ukendt.
Men det løsr sig nok.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2005, 17:15 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 5
Jeg kører med et programmerbar motorstyring med rigtig gode erfaringer. Har et sæt tilsalg, NYT.

Kan alt hvad du har behov for. Du kan evt. se det virke på min bil.
Med alle sensorer også map sensor.

pris. 7500 kr.

MVH
Mende 29784699


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2005, 07:46 
hvor kan man downloade software til MS så man kan se hvordan det virker?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2005, 10:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Du kan bla hente det her http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2005, 16:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Køb en OMEX du får ikke bedre styringer, selv elektronikken er basalt den samme i alle styringer... i grove træk :) men den store forskel er stik, programering osv. der skilles bukkene fra fårene og netop her er OMEX klart en vinder

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team