Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 20:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja nu har jeg endelig fået ladaen ud og rulle med rigtigt tryk på og benzinen er også i orden så her til aftes justerede vi tændingen så godt som men det er ikke helt nok så derfor skal der nok noget elektronik ind i billedet og hvordan sådan noget virker og hvad det koster aner jeg ikke men måske der er en der har forstand på det og hvordan det monteres ?
mvh rasmus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Ja, så dukkede problemet jo op. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er du på et meget lille budget, og derfor vil jeg foreslå dig at finde en tryk/vacuumdåse fra en turbobil, og bygge den på din eksisterende fordeler.

Hvis du gerne vil have en elektronisk løsning, så er det nemmere at hjælpe dig hvis du fortæller hvad det må koste.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ville være nemmere for mig hvis du sagde hvad det kan koste... tor jeg springer dåsen over ind til vidre og går efter noget der er nemmere at stole på.. men elektronisk styret tænding hvad har jeg brug for hvordan monteres det og hvad koster det ? hvis der er en billig løsning og en dyr så gi mig dem bekke og en god forklaring på hvad der duer og hvad der ikke dur

Titel:
Moderator

Dit problem er jo at du ikke kan nøjes med blot en transistoriseret løsning, da det du egentligt mangler er noget mere kontrol over gnistens vinkel.

Kan du ikke hekse lidt med fordeleren, og få den vinkel du skal bruge?

Blæser du gnisten ud?

Jeg er kun bekendt med een billig måde at få proggrammerbar tænding på, og det er MS. Ved der findes boostretardere osv på markedet, men det ender nok så tæt på rent prismæssigt at du er ligevidt.

Hvis jeg nu var dig;(ved godt det er jeg ikke, men lad os bare sige det et par minutter:-))

Så fiksede jeg en triggerskive og satte på krumptappen. 0kr
Fandt et tændingsanlæg fra en opel, midt firs, med 7pins modul og tændspole.kan vel findes til 200kr uden for meget besvær.
Monterede en krumptapssensor, 325kr.
Skaffede en MS.
Skaffede et par stik, bla til tændingsmodulet, og så nogle meter ledning senere, så har du fuldt proggrammerbart tændingsanlæg på vognen.
Hvis du er skrækslagen for at rode med det, så kan vi nok finde ud af at række dig en hånd indtil du er godt igang.

Det er den gode løsning der virker nu, og den virker også fremover, også selvom du skulle bygge det over på en ny motor, eller en helt anden bil.

Eneste alternativ er som jeg ser det enten noget mekaniskt hekseri, eller lidt mere "halve" løsninger som disse:

http://www.martelbrothers.com/catalog/c ... age_1.html

Mail mig lige på HenrikMortensen@boost-it.dk, så får du mit nummer. Hvis du kører til midtjylland, så skal jeg gerne vise dig hvordan det evt. kan gøres.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
som altid lyder det jo til at du har fat i den lange ende.. men kan ikke rigtig overskue hvordan det kommer til at hænge sammen med elektronikken.. (godtnok er jeg elektriker men når jeg ikke ved hvordan sagerne ser ud og hvordan de virker)
men hvis du vil hjælpe mig med at finde sagerne er jeg da frisk aner ikke hvor meget ms koster men alt i alt vil jeg godt smide 3000 på bordet for sagerne, ang takt hjul burde det ikke være noget problem at lave selv.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

dog. glemte at logge ind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time