Dit problem er jo at du ikke kan nøjes med blot en transistoriseret løsning, da det du egentligt mangler er noget mere kontrol over gnistens vinkel.
Kan du ikke hekse lidt med fordeleren, og få den vinkel du skal bruge?
Blæser du gnisten ud?
Jeg er kun bekendt med een billig måde at få proggrammerbar tænding på, og det er MS. Ved der findes boostretardere osv på markedet, men det ender nok så tæt på rent prismæssigt at du er ligevidt.
Hvis jeg nu var dig;(ved godt det er jeg ikke, men lad os bare sige det et par minutter:-))
Så fiksede jeg en triggerskive og satte på krumptappen. 0kr
Fandt et tændingsanlæg fra en opel, midt firs, med 7pins modul og tændspole.kan vel findes til 200kr uden for meget besvær.
Monterede en krumptapssensor, 325kr.
Skaffede en MS.
Skaffede et par stik, bla til tændingsmodulet, og så nogle meter ledning senere, så har du fuldt proggrammerbart tændingsanlæg på vognen.
Hvis du er skrækslagen for at rode med det, så kan vi nok finde ud af at række dig en hånd indtil du er godt igang.
Det er den gode løsning der virker nu, og den virker også fremover, også selvom du skulle bygge det over på en ny motor, eller en helt anden bil.
Eneste alternativ er som jeg ser det enten noget mekaniskt hekseri, eller lidt mere "halve" løsninger som disse:
http://www.martelbrothers.com/catalog/c ... age_1.html
Mail mig lige på
HenrikMortensen@boost-it.dk, så får du mit nummer. Hvis du kører til midtjylland, så skal jeg gerne vise dig hvordan det evt. kan gøres.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!