Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 22:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Indmaden i 85-89 er støbt.

Alle andre har sænksmedet indmad.

Jeg ligger ihvertfald inde med et sæt plejlstænger(min nulkroner budgetmotor) der sammen med krumptappen er _støbt_

I min gamle B21ET er alt sænksmedet.

Nope, du fanger ikke en uens tyk cylindervæg v. ovalitet.

Ultralyd ser det med det samme.

Jeg har aldrigt selv målt det, men UNITEK påstår han har set off-centre cylindre der har været mere end 4mm "off". Det gør cylinderen knokkeltyk i den ene side, og ganske tynd i den anden. Nu er det heldigvist ikke så mange motorer der er SÅ skæve, men måske værd at tjekke før man puster dollar efter dollar i blokken.

De nye(efter 96) blokke skulle være langt mere præcist støbte.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 22:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja krumtappen er støbt, men plejlstængerne er sænksmedet.
Her er et billede af en bukket og smedet plejlstang fra en b230.
http://www.pbase.com/kdh51/image/31467406

Og hvis den brede linie på langs plejlstangen kan være en støbegrat.
så har jeg mistet alt for den svenske stålproduktion.
Ps mine så lige såddan ud ikke bukkede, men med en bred samling inden jeg polerede, og vægtjusterede dem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 22:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Den er ganske rigtigt ikke støbt.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde dem jeg har, så vil du se at de er væsentligt tyndere end den du der har vist, og hvis jeg da ikke er blevet helt forkalket, så også med en meget tynd langsgående "samling".

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det ser jeg frem til.
Kun for at få ret :wink:
Det eneste jeg kan referere til er mine egne tynde plejlstænger fra en 1985 B230 A blok og de var 100 % smedede.
Men nu kan jeg jo ikke lige lave et hul i blokken, og tage et fotografi, hvilket ikke ville hjælpe da linien er meget udvisket grundet bearbejdning.
ultralyds test af cylindervægge, dt lyder fornuftigt, meg hvem kan lave det i Dk, kan alle cylinderværksteder det?

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 22:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Det ser jeg frem til.
Kun for at få ret :wink:
Det eneste jeg kan referere til er mine egne tynde plejlstænger fra en 1985 B230 A blok og de var 100 % smedede.
Men nu kan jeg jo ikke lige lave et hul i blokken, og tage et fotografi, hvilket ikke ville hjælpe da linien er meget udvisket grundet bearbejdning.
ultralyds test af cylindervægge, dt lyder fornuftigt, meg hvem kan lave det i Dk, kan alle cylinderværksteder det?


Ja, du er jo vældigt skråsikker, så jeg er nød til at tage mig sammen og få ryddet op i dyngen.

Ikke så godt; Når du er så skråsikker, så plejer du jo at have ret. :?

Indtil det hele blev solgt på auktion til spotpriser har en lille lokal mekaniker kunnet gøre det her i Herning. Ved ikke hvem der har de muligheder ellers.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 07:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Den er ganske rigtigt ikke støbt.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde dem jeg har, så vil du se at de er væsentligt tyndere end den du der har vist, og hvis jeg da ikke er blevet helt forkalket, så også med en meget tynd langsgående "samling".

Her er et billede af den tynde og den tykke plejlstang, Begge er smedet såvidt jeg kan se.
http://www.pbase.com/stealthfti/image/23732219


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 08:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg bøjer mig i støvet. :oops:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team