Morten VJ skrev:
[Motoren ha jo en lille boring, hvilket betyder en hurtig forbrænding, og dermed ikke et behov for fortænding som en med en større boring.
Der er jo også en masse andre parametre der spiller ind, som du nok ved.
En time på rullefelt, eller mange timede gange ned af langsiden burde afgøre den sag relativt smertefrit..
Men 40 grader lyder ea meget ved 7000 omdrejninger, med mindre kansten ikke fylder cylinderen effektivt ved disse omdrejninger.
MVH
Morten
Ja, rullefeltet er nok ikke en dum ide
Jeg har skrevet det på ønskesedlen. Så jeg er sød resten af året, og håber på julemanden putter et rullefelt i sokken over kaminen
Jeg tror egentligt ikke knasten(original) fylder cyl. særligt godt i toppen. Måske man kunne lege lidt med relativt meget tænding helt i top, for at kompensere en smule for dette(i mangel af dyre knaster)
Umiddelbart går den ret godt omkring de 35grader/WOT/5000rpm og op, men det kan være det er en smule for meget. Svært at ramme rimeligt præcist i pitlane når bilen kun lige er i hold 30sekunder....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!