Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2005, 22:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
[Motoren ha jo en lille boring, hvilket betyder en hurtig forbrænding, og dermed ikke et behov for fortænding som en med en større boring.
Der er jo også en masse andre parametre der spiller ind, som du nok ved.
En time på rullefelt, eller mange timede gange ned af langsiden burde afgøre den sag relativt smertefrit..
Men 40 grader lyder ea meget ved 7000 omdrejninger, med mindre kansten ikke fylder cylinderen effektivt ved disse omdrejninger.

MVH

Morten


Ja, rullefeltet er nok ikke en dum ide ;-)

Jeg har skrevet det på ønskesedlen. Så jeg er sød resten af året, og håber på julemanden putter et rullefelt i sokken over kaminen ;-)

Jeg tror egentligt ikke knasten(original) fylder cyl. særligt godt i toppen. Måske man kunne lege lidt med relativt meget tænding helt i top, for at kompensere en smule for dette(i mangel af dyre knaster)

Umiddelbart går den ret godt omkring de 35grader/WOT/5000rpm og op, men det kan være det er en smule for meget. Svært at ramme rimeligt præcist i pitlane når bilen kun lige er i hold 30sekunder.... :?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 09:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
John Sahl skrev:
CasperR skrev:
Wilwoods har problemer med kvaliteten på deres kalibre, dvs deres dust seals er ikke gode. Hi Spec brugte også wilwood i starten men lavede sine egne kalibre da wilwoods ikke var gode nok.. Men på den anden side kan Hi Spec heller ikke anbefales da deres kundeservice mildest talt ikke findes.


Efter hvad jeg har hørt skulle lige netop deres dust seals være blevet bedre?


Hivs de er det er det da godt. Men imo er det bedre at finde et par brembo/AP og få lavet beslag til det..

Kender flere som kører med dem og de siger at de renser dem mindst 1 gang om året for at de ikke skal holde op med at virke. ikke helt optimalt, men hvis man kun har bilen som sommerbil så er det jo ikke dårligt..

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 13:29 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Nu er så vidt jeg husker også en væsentlig forskel på prisen fra AP/Brembo til Wilwood, tager jeg fejl, så ret mig gerne.

Uanset hvad jeg vælger skal der laves beslag, på det punkt er det helt lige meget.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 14:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:
[Motoren ha jo en lille boring, hvilket betyder en hurtig forbrænding, og dermed ikke et behov for fortænding som en med en større boring.
Der er jo også en masse andre parametre der spiller ind, som du nok ved.
En time på rullefelt, eller mange timede gange ned af langsiden burde afgøre den sag relativt smertefrit..
Men 40 grader lyder ea meget ved 7000 omdrejninger, med mindre kansten ikke fylder cylinderen effektivt ved disse omdrejninger.

MVH

Morten


Ja, rullefeltet er nok ikke en dum ide ;-)

Jeg har skrevet det på ønskesedlen. Så jeg er sød resten af året, og håber på julemanden putter et rullefelt i sokken over kaminen ;-)

Jeg tror egentligt ikke knasten(original) fylder cyl. særligt godt i toppen. Måske man kunne lege lidt med relativt meget tænding helt i top, for at kompensere en smule for dette(i mangel af dyre knaster)

Umiddelbart går den ret godt omkring de 35grader/WOT/5000rpm og op, men det kan være det er en smule for meget. Svært at ramme rimeligt præcist i pitlane når bilen kun lige er i hold 30sekunder.... :?



Netmekanikeren har vist et rullefelt tilsalg..... prisen ligger mellem 18k-50k afhængig af udstyr

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 23:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
John Sahl skrev:
Nu er så vidt jeg husker også en væsentlig forskel på prisen fra AP/Brembo til Wilwood, tager jeg fejl, så ret mig gerne.

Uanset hvad jeg vælger skal der laves beslag, på det punkt er det helt lige meget..


Ja det er dyrere men jeg vil hellere vælge noget dyrere som gør det jeg vil have godt, istedet for at måske få noget som ikke lever op til mine forventninger.
Jeg ville måske tro at du kunne bruge noget som det her? :D
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23013&item=7972522882&rd=1&ssPageName=WD4V

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2005, 15:50 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
CasperR skrev:
Ja det er dyrere men jeg vil hellere vælge noget dyrere som gør det jeg vil have godt, istedet for at måske få noget som ikke lever op til mine forventninger.


Jeg er ikke så bange for at få beskidte fingre og tager gerne lidt andre veje for at have noget ikke alle andre har. Og Brembo er jo ved at være lidt mainstream ;-)

CasperR skrev:
Jeg ville måske tro at du kunne bruge noget som det her? :D


Tilføjet til de mange auktioner jeg overvåger, tak! :-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 00:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Du Henrik, sårn MS kan den fås til en Wankelmotor, der sidder leading og trailing tændrør på sårn een. Altså lidt ligesom Alfa TwinSpark.

Jeg er blevet lidt lun på ideen om sprøjt istedet for den lidt upræcise Weber.
Lars Skovgaard anbefalede dig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 09:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, der findes code der understøtter trailing spark, men det er ikke noget jeg nogensinde har haft lejlighed til at tjekke. Wankelmotorer hænger jo ikke ligefrem på træerne....;-)

Prøv lige at bladre lidt efter wankel i MSEFI.COM, jeg er sikker på der er nogle gode hits at læse på der.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team