Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2005, 08:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
Hej Alle,

Har fået bilen ud og rulle med MSNS, og den er pt kørbar. Er dog lidt usikker mht til justeringen, og ville i den forbindelse høre om der var nogen i københavnsområdet der lige ville hjælpe mig igang så jeg kan få den grovjusteret så jeg kan køre med mere end 0,1 bar tryk. HenrikGM har lovet at hjælpe mig med finjusteringen, men jeg skal lige spare sammen til at komme til jylland og ville da også godt selv få lidt føling med det.
Var ude og prøve at justere i går, og synes mine logs siger at den kører lidt magert, men synes at lambda-signalet opfører sig lidt skummelt.

Håber der er nogen der evt. lige kan afse et par timer en eftermiddag så jeg kan komme i gang!!!

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 11:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Evt. vil jeg meget gerne også være med med min Msns opstilling.

Har du WB lambda?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 15:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
nej det har jeg desværre ikke har kun en NB!

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
mazdarati skrev:
nej det har jeg desværre ikke har kun en NB!


Det stinker HÅRDT må jeg sige.
Har selv forsøgt at komme frem til noget brugbart med NB - men synes ikke at det bliver rigtigt godt.
En af mine venner har en WB og jeg har lige fået i stand at han kommer forbi i aften. Så satser jeg på at det bliver godt :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 08:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
hvad så Wildert, blev det en succes?

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 11:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
mazdarati skrev:
hvad så Wildert, blev det en succes?


Absolut kig forbi: http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=73249#73249

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 14:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
jar, jeg kan ligeså godt bekende kulør, kammeraten det er mig :wink:

Jeg har også forsøgt mig med NB tuning og mine erfaringer er langt fra gode.

Her et lille erfaringsgrundlag fra kompressor bmw´en:

Vi havde ikke den store fornemmelse for hvor bilen lå rent blandingsmæssigt og da den kørte med 0.8bars ladetryk ville vi være sikre og ligge os på den fede side. Det resulterede i en yderst mystisk adfærd fra NB sonden, hvor den skiftevis viste meget magert og skiftevis viste noget vi troede kunne bruges til noget... Vi prøvede, at gå nedaf og lidt opad i værdierne, men syntes aldrig rigtigt, at vi kom frem til noget brugbart som sagt.

Så monterede vi min nylig ankomne WB sonde og i løbet af 2 runs havde jeg halveret værdierne i ve tabellen, så grunden til at NB sonden viste magert var simpelthen fordi vi blæste uafbrændt benzin ind på sonden.

Jeg valgte at trimme den sikkert og lagde blandingen på lambda 0.85 fra 2500rpm til ca 5000rpm og derefter trak jeg blandingen ned til 0.80 og lod den køre med det til redline. Det eliminerede tændingsbanken på 95oktan, hvilket jeg syns er vigtigere end at hive få ekstra heste ud af kareten.

Resultatet blev iøvrigt 326hk og 409nm målt på 2 felter uden den store forskel, ganske godt gået af en 2.7liters maskine med standard indsugning/udstødning og med 0.8bars labdetryk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team