jar, jeg kan ligeså godt bekende kulør, kammeraten det er mig
Jeg har også forsøgt mig med NB tuning og mine erfaringer er langt fra gode.
Her et lille erfaringsgrundlag fra kompressor bmw´en:
Vi havde ikke den store fornemmelse for hvor bilen lå rent blandingsmæssigt og da den kørte med 0.8bars ladetryk ville vi være sikre og ligge os på den fede side. Det resulterede i en yderst mystisk adfærd fra NB sonden, hvor den skiftevis viste meget magert og skiftevis viste noget vi troede kunne bruges til noget... Vi prøvede, at gå nedaf og lidt opad i værdierne, men syntes aldrig rigtigt, at vi kom frem til noget brugbart som sagt.
Så monterede vi min nylig ankomne WB sonde og i løbet af 2 runs havde jeg halveret værdierne i ve tabellen, så grunden til at NB sonden viste magert var simpelthen fordi vi blæste uafbrændt benzin ind på sonden.
Jeg valgte at trimme den sikkert og lagde blandingen på lambda 0.85 fra 2500rpm til ca 5000rpm og derefter trak jeg blandingen ned til 0.80 og lod den køre med det til redline. Det eliminerede tændingsbanken på 95oktan, hvilket jeg syns er vigtigere end at hive få ekstra heste ud af kareten.
Resultatet blev iøvrigt 326hk og 409nm målt på 2 felter uden den store forskel, ganske godt gået af en 2.7liters maskine med standard indsugning/udstødning og med 0.8bars labdetryk.