Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MS: Fejl 60
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
så var det min tur til at dumme mig...

Havde problemer med spikes på min krumtapssensor, og efter at have brugt 3 timers tid på at pakke ledninger ind i sølvpapir, trække 25mm2 stel direkte fra batteriet til MS og forbinde den med motorrummets stelforbindelse samt skifte en modstand i boksen(tak for tippene HenrikGM) fik jeg flyttet spikesne fra 4500 o/min til 5200 o/min og ikke nær så ofte... Der blev stillet lidt på dwell-settings, og så var den sag sådan set bøf.

Kørte så ca. 3 kilometer, og så begyndte bilen at hoste og lød som om den kun kørte på 2 cylindre... ind til siden, og ud og mærke - tændspolen var knaldvarm, men ok den sidder jo også lige over udstødningsmanifolden... hmm... selvfølgelig var den bærbare LIGE død for strøm, så gode råd var dyre... Fik svigerfar til at samle mig op og tog hjem og lod bærbaren lade op. et par timer senere står man ved bilen igen, og sætter dwell-settings tilbage. Svinet springer i gang og jeg ruller 500m og den laver helt samme stunt igen... Nu blev gode råd VIRKELIG dyre. Mig ud og kigge på motorrum, og intet usædvanligt at spore hér.

Hmmmmmm... så kigger kæresten på mig og siger:"tror du ikke bare den er løbet tør?" - så begyndte jeg så at tælle kilometer sammen. min tankmåler virker ikke og jeg kunne jo godt se at jeg havde kørt temmelig nogle kilometer i bilen siden jeg fyldte den op. Fik min bror til at kigge forbi med 5 Liter, og guhjælpemig om skidtet ikke bare springer i gang og spinder som en mis...

#€%)@&%=/€#@!!#€@ tænkte jeg... det var vist en fejl der sad cirka 60 cm fra rattet...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hehe... Altid noget at det kun var det!

Men hader du ikke også når det endelig er at Kæresten har ret? Damn, det er irriterende... :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
vær glad... det var en af de billige fejl... :lol:

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg åndede da også lettet op da jeg troede jeg måske havde sat dwell forkert og brændt spolen :roll: . men heldigvis var det en billig fejl at rette!

Og ja, det er irriterende når man virkelig har brugt tid på at sætte sig ind i alverdens motor og elektronik-viden - og så har kæresten sgu ret...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Sikke da en irriterende kæreste, sådan at kloge sig.... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time