Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 00:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2006, 13:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej drenge.
Som nogen af jer måske ved, så kører jeg fordeler-tændning på min saab turbo 8v. Sidder og leger med tanken om en anden type, men hvilke valgmuligheder har jeg? Kører MSnS 2.2.
Er klar over, at EDIS vil kunne fungere, men at det heller ikke længere nødvendigvis er den bedste løsning...
Hvad har forummet at anbefale?
Tak for svar,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 17:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det skal lige siges, at jeg har været igang med at læse på msextra, og det ser ud til, at de anbefaler at bygge en kreds således man kan køre modul onboard på MS i stedet.
Nogen der har prøvet at bygge sådan en omgang?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 18:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
Det skal lige siges, at jeg har været igang med at læse på msextra, og det ser ud til, at de anbefaler at bygge en kreds således man kan køre modul onboard på MS i stedet.
Nogen der har prøvet at bygge sådan en omgang?
Daniel.


Ok, hvad er der galt med dit fordeler tænding?

Hvis det ellers funker, hvorfor så skifte? Hvis du skifter for sjov, så helt fint, men forvent nu ikke en stor effektforøgelse,

Ja, du kan bygge spoledrivere ind i MS. Det medfører dog at du pludseligt har et helt andet spændingsniveau inde i din MS boks.
+300volt i nogle halv hurtige pulser fra spolens kickback fører du direkte ind til en CPU der gerne vil være skærmet mod støj i rimeligt omfang.

Hvis du ved hvad du laver, så kan det sagtens laves, men tænk dig lidt om.

Principielt kan du stort set bygge hvad som helst på. Enkeltspoler, dobbelspoler, du bestemmer egentligt....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 18:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det kører som sådan ganske fint, det var lige så meget for at få mulighed for at få en kraftigere gnist end nu, og så lidt fordi det kunne være sjovt!
Et eller andet sted, virker det som om EDIS ikke er så dumt endda.
Syntes det kunne være sjovt at at køre uden fordeler på sådan en gammel 8v ventilet turbo konstruktion :)
Det var sådan set lidt ment som en mulighed for at få indspark fra folk, der har prøvet lidt forskelligt, og hvad der kan lade sig gøre med en version 2.2... En MSD 6a kunne være en mulighed her, f.eks.
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 18:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Principielt kan enhver MS gøre tricket med den rigtige software, evt plus en smule hardware.

Glem EDIS vejen. IMO et tilbageskridt!

Men du kan bruge EDIS spolen, og få wasted spark, via et bosch dobbeltspolemodul. 127 100 200/204 frit fra huskeren(tjek det før du bestiller!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Se det var jo interessant, kunne være spændende at køre wasted spark!
Tak for svar, jeg vil google og gå lidt mere på msefi :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2006, 08:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Modulet
0 227 100 200

Og stikket
1 287 013 005

tilslutningen ser således ud

1 Coil Negative [ Channel One ]
2 Switching Input [ Channel One ]
3 Not Used
4 Power Transistor Ground
5 Not Used
6 Coil Negative [ Channel Two ]
7 Switching Input [ Channel Two ]

Mit kommer på mandag, og skal styre 2 doppelt spoler fra en rangerover.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team