Tændings banken tager APC en sig af og omdrejnings tallet tager mit fint følende øre sig af
Da jeg godt kan dreje en Honda maskine til begrænseren, er det ikke ensbetydende med at heg vil dreje en 30 års gammel konstruktion med 140.000 km på bagen op i umeneskelige omdrejninger. men det er et side spring.
Jeg har to problemer med din teori Henrik.
Længervarende kraftig tændings banken resultere som regel i huller i stemplerne.
Og for mange omdrejninger viser sig somregel med et hul i blokken og plejlstangs bolte der er knækket, hvilket som regel er hovedårsagen til haveriet.
Men på denne motor har jeg set flere s formede plejlstænger der ikke er havarede totalt men brugeren har lyttet til sin motor og adskildt den inden total haveri.
Denne opførsel af plejlstængerne for binder jeg ikke umiddelbart med overdrejning eller tændings banken.
Men derimod et meget højt forbrændings tryk ved lave omdrejninger, og i højt gear ville kunne give disse symtomer.
Men beslutning ligger fast det hedder en nyrenoveret B 23 motor, inden årets udløb, da jeg så ved at jeg har en bund jeg kan bygge videre på i et stykke tid.
Angåene effekten tror jeg ikke jeg ligger meget over 220 hk, men det er også underordnede hvis min teori holder stik, så er det momentet der dræber disse motorer, og jeg har rigeligt af det ved 3000 omd/min.
Bare spørg min kobling, og alle overaskede billister med noget motorstærkt under hjælmen.
MVh
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html