HenrikGM skrev:
Yep, jeg har modtaget pakken. Jeg skylder dig nok en pilsner engang...
Du må endelig rapportere om skidtet bare spiller uden glitches osv!

HenrikGM skrev:
Tjek lige den "TPS", den ligner til forveksling een uden potmeter i.
Det første jeg gjorde igår efter, at have hentet den var at pudse et multimeter på den

Jeg fandt de 2 "yderpoler" og en "whisker". Potmeteret var vistnok på ca 3k6.
Jeg fandt også en tomgangs samt fuldgas -kontakt (de skal bruges til den originale ecu når den er monteret)
I skulle bare vide hvilken ørkenvandring det har været, at finde den rette type....
Koed opgav, de vidste simpelthen ikke hvilke biler en sådan sensor sad i...
Jeg har snakket med Bosch autohotline af flere gange. Først påstod de, at en sådan sensor ikke fandtes, men da jeg så gav ham Bosch part no (0 280 120 402) på en TPS som en kammerat har monteret på hans E30 M30 med gems boks, måtte han bide i græsset og erkende at de fandtes og at f.eks nogle E30´ere med aut. gear fra ´90 brugte den.
Så ringede jeg og snakkede med en reservedelsekspedient hos BMW Lyngby i nær 30min, han havde ret mange kvaler med at finde dens bmw part no og i det hele taget hvilke biler der har den monteret. Til sidst lykkedes det dog og konklusionen var, at den sidder i biler med en "EH" aut. gearkasse. Prisen er iøvrigt ca 900kr, hvilket jeg fandt lidt pebret.
Derfor søgte jeg en gang på ebay og vupti! der var lige en spritny til salg og jeg vandt auktionen, der forløb sig til de 188kr inkl fragt