Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2005, 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Jeg er sikker på at der ikke er et problem lige der,jeg tog lige krymbeflexen af der hvor den er loddet og målte derfra,og til sensor ingen problem :lol:

Men nu må jeg se imorgen....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hmm.

Modstanden på temp føleren er 4,6Kohm på den ene og 4,4Kohm på den anden,så der er ikke noget galt.

Men det var sgu ledningen inde i db37 stikket ,men det er heller ikke noget jeg har loddet,men nu er det lavet,så ingen problem.

Mange tak for hjælpe,det er sgu hjælpsomme mennesker der skriver her.

Mange tak,
Skassa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 20:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Lækkert, at du fik løst problemet.. :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 22:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
skassa skrev:
Hmm.

Modstanden på temp føleren er 4,6Kohm på den ene og 4,4Kohm på den anden,så der er ikke noget galt.

Men det var sgu ledningen inde i db37 stikket ,men det er heller ikke noget jeg har loddet,men nu er det lavet,så ingen problem.

Mange tak for hjælpe,det er sgu hjælpsomme mennesker der skriver her.

Mange tak,
Skassa


Ja, det kan være en kæmpe fordel at rode med noget mange andre også kender noget til ;-)

Jeg har sgu tit hjulpet folk med tilsvarende problem. De kan ikke finde fejlen, og er næsten villige til at skrotte sensoren, eller det der er værre, og det er stort set _altid_ en fejl i deres ledningsnet.

Tror det er noget i denne retning det fordeler sig:

1. Deciderede fejlmonteringer af ledninger.
2. Stelforbindelser der ikke er en plæneklipper værdig.
3. Knækkede ledninger/irrede forbindelser.
4. Fejl40 ifbm opsætningen.
5. Brug af gamle,ukendte og evt defekte sensorer.
6. Klassikeren: Manual...hvafforen manu...manu...manu...brugsanvisning.??

:wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 08:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
HenrikGM skrev:
2. Stelforbindelser der ikke er en plæneklipper værdig.


Hehe... Hvordan går bilen så nu, efter IAT er koblet til igen?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 06:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
efter at sensoren er koblet på igen,kan jeg godt lige lave et andet program,den får så lidt benzin ,at den ikke kan køre,men hva.

Det er jo hyggelig,at makke med det..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2005, 07:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det vil jo være sådan.

Ms troede før at du kørte rundt nord for polarcirklen, og deroppe ligger iltmolekylerne grundet temperaturen så tæt at vi andre drømmer om den situation;-)

Du trimmer så det hele ind til at det alligevel kan køre, trods den forkerte temperatur, hvilket medfører at din VE bliver urealistisk lav. Når du så finder en sensor og sætter på igen, så har du lige rykket hele molevitten et par tusinde km sydpå til et helt andet klima, hvor der er meget længere imellem iltmolekylerne, (højere temperatur), og nu ødelægger din urealistiske VE værdi så det hele for dig.

Moralen er vist her: Trim ALDRIGT på noget hvor en eller flere sensorer ikke virker. Det er spildte kræfter!

Vil man feks undvære en sensor, så giv MS en alm modstand, således der er noget fast at holde sig til.

Ja, det er hyggeligt ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 apr 2005, 20:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Tja,

Men så fik jeg da lige en extra time til at gå med at lave programmet om igen :)

Det er jo ganske hyggelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team