tak igen
det ser ud til at virke nu ....knock on wood.....
men med til historien høre ogas at jeg havde udviddet med at føre jp1 4 5 6 ud i kablet (til tabel shift og til knock) og jeg havde så lige glemt et par seriemodstande og et par lyttet?zener så det blev også rettet .
470 uf 50 v lyt paralelt med c 15 og 4,7 ohm i serie med d 13 og jo det er tantaler. og nej der er ikke rustne grounds eller mekanisk laderelæ,
det hul som alle kabler føres igennem ind til kabinen i (20 mm)
indeholder både primærsiden til tændspolen og elle sensor ledningerne (godtnok skærmede )men det er nok ikke så godt så jeg laver nok et eftra hul kun til de 2 primær ledninger til tændspolen .
aldt min elektronik sidder i pass. siden på torpedovægen pga at jeg ingen innerskærme har og derfor meget vand i motorrummet når det regner.
mit hjemmebyggede tændingsmodul der giver 19 volt til tændspolen ved rpm>4000 har ellers virket godt med den gamle strømfordeler (med platiner) der justerede jed dwell til ca 85% altså lang pause lille puls for at kunne få nok power på tændingen men nu er der problemer med de 75 % som man kan vælge i mt.
har i prøved dwell control og hvordan virker det,
selv prøvede jeg lige til aften med 10 ms od det virkede faktisk bedre end de 75% men jeg prøvede først med 0.5 ms (som jeg trode det skulle være) men det virkede slet ikke.
ps jeg køre med inverted spark output
pss min bankesensor virker for vildt

lægger lidt video op senere af et par runs med og uden bankesensor.