duckstardeluxe skrev:
[Jeg mener i øvrigt at hvis SMT systemet på Colt du skriver om var trimmet ind af en forhandler (du nævner SMT som det benyttede system) ville jeg da KLART kræve at få lavet det hele om så det virker eller få flået systemet af. Det andet er da åbenlyst en mangel i produktet..
Ja, enig. Manden prøvede det også af flere omgange, og blev bonget hver gang. Bilen lavede også fin topeffekt, men kørbarhed var mildt sagt noget lort.
Ja, det var et anerkendt værksted, som jeg normalt ikke forbinder med den slags fusk.Ialt blev der lagt små 4000dkr for justering, og resultatet var katastrofalt hver gang.
Ledningsføringen var iøvrigt efter fugleredeprincippet.
Dermed ikke sagt at den aktuelle tuner ikke laver noget godt arbejde i andre tilfælde, og ej heller sagt noget om at SMTen ikke er et brugbart produkt. Det er bare ikke sådan hver gang.
Ang. kørbarheden i MS, så er det meget sjældent jeg har hørt folk beklage sig her. Kritikken bunder tit i manglende indsats, og ofte er problemet at acc.enrich. er sat alt for fedt på "små" motorer, og for magert på store motorer.
Det er korrekt at der ofte er temmeligt meget hentet ved at skille sig af med luftmængdemåleren, ISÆR på turbo hvor der suges gennem en klapmåler.
Hvis man ikke fatter en bjælde af hvad der står på MSEFI.COM så skal man nok holde sig til at montere de tilbehørsdele der kan monteres med sugekop i forruden, og ikke så meget mere. MS er ikke en fupalarm ala blinkende lysdiode der blot kræver en plus og en stel. Der ER tale om et komplet motorstyringssystem, så det vil være smart om man kan lidt selv.
Man kan hvad man vil, hvis man vil det nok.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!