Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 14:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Nu er du altså stadige velkommen til at stille spørgsmål hvis der er noget du ikke forstår.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Jeg takker :D

Moderator

Skildpadden skrev:
Morten VJ:
Jeg udskriver alle manualer og gennemlæser dem gentagne gange og så går jeg på jagt efter de ting jeg tror jeg skal bruge og så tager jeg problemerne derfra.
Jeg ville gerne trække min besked tilbage :oops:

Jeg er helt ny til motorstyring og hvad der hører til. Jeg har min begrænsede viden fra internet og interresse, men det er vel bare at gå i gang med en masse :reading:

Henrik GM:
Tak for svar og besked modtaget :oops:

MVH Kent

Det vil være et godt udgangspunkt at starte med at læse gamle tråde i dette forum, især hvis du ikke er helt flyvende i engelsk.

Der er også en del af projekttrådende der indeholder en del guldkorn, men det tager lidt tid at sætte sig ind i noget nyt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
Ja skildpaddens svar var måske ikke det bedste, men Mortens, Læs Manualen svar var da heller ikke det bedste. Så ved jeg at jeg hellere ville undvære et svar.

Du svarede jo på tingene alligevel, så hvorfor skrive læs manualen bagefter. Hvorfor ikke bare skrive pænt til manden at det ville være en god idé at læse manualen først, da det meste står i den.

Jeg har personligt ikke noget i mod at hjælpe folk, og hvis jeg ikke gider lader jeg være med at svare. Men sådan er jeg jo...
Ok jeg har lavet 3 store fejl i denne tråd.
Den første var at flytte emnet over i den relevante del af forummet.
Det skete her til morgen.
Det næste var så at forsøge at besvare spørgsmålene.
Og det sidste var så at skrive at læse manualen.

Jeg må vel bare have en dårlig dag :roll:

Min mening er at hvis man kaster sig ud i et projekt som MS, så bør man læse alt der findes på skrift forfra, bagfra, og fra siden.
Før man støtter sig op af et forum, der kan give forskellige svar.

Til spørgsmål nr 2 ja du kan undvære map sensoren, men ikke luft tempsensoren, For videre forklaring så søg i manualen.
Er denne formulering mere passende :?:
Eller er et direkte link til pågældene side i manualen mere relevant :?:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

Okay jeg siger undskyld og mener det!! Giver dig ret i at man da skal læse manualerne og ja det er Do It Youself og det er jo også det jeg vil. At jeg så haster mig ud i spørgsmål jeg ikke selv har forsøgt at undersøge er ikke for at være på tværs, men ren og skær entusiasme og overilet handling.

Men hvem er det lige der er spydig nu?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Skildpadden skrev:
Okay jeg siger undskyld og mener det!! Giver dig ret i at man da skal læse manualerne og ja det er Do It Youself og det er jo også det jeg vil. At jeg så haster mig ud i spørgsmål jeg ikke selv har forsøgt at undersøge er ikke for at være på tværs, men ren og skær entusiasme og overilet handling.

Men hvem er det lige der er spydig nu?

Mit ovenstående indlæg var slet ikke ment på din besvarelse,
Men kun ment på Klyfax indlæg.

Og ja jeg er spydig, kun for at provokere.

Undskyldningen er modtaget, og taget til efterretning.
Men yderligere spørgsmål fra din og andres side vil jeg selfølgelig forsøge at besvare efter bedste evne. Hvis jeg ved noget om emnet :wink:

Håber at du finder den riktige opsætning, til dit projekt.

MVH

morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
klyfax skrev:
Ja skildpaddens svar var måske ikke det bedste, men Mortens, Læs Manualen svar var da heller ikke det bedste. Så ved jeg at jeg hellere ville undvære et svar.

Du svarede jo på tingene alligevel, så hvorfor skrive læs manualen bagefter. Hvorfor ikke bare skrive pænt til manden at det ville være en god idé at læse manualen først, da det meste står i den.

Jeg har personligt ikke noget i mod at hjælpe folk, og hvis jeg ikke gider lader jeg være med at svare. Men sådan er jeg jo...
Ok jeg har lavet 3 store fejl i denne tråd.
Den første var at flytte emnet over i den relevante del af forummet.
Det skete her til morgen.
Det næste var så at forsøge at besvare spørgsmålene.
Og det sidste var så at skrive at læse manualen.

Jeg må vel bare have en dårlig dag :roll:

Min mening er at hvis man kaster sig ud i et projekt som MS, så bør man læse alt der findes på skrift forfra, bagfra, og fra siden.
Før man støtter sig op af et forum, der kan give forskellige svar.

Til spørgsmål nr 2 ja du kan undvære map sensoren, men ikke luft tempsensoren, For videre forklaring så søg i manualen.
Er denne formulering mere passende :?:
Eller er et direkte link til pågældene side i manualen mere relevant :?:

MVH

Morten

Hehe ikke at du lavede nogle fejl, mente bare det kunne være formuleret på en mere venlig måde. Ja manualen skal læses i hoved og i røv, skal da selv i gang på et tidspunkt... Ja din nye svar beskrivelse er mere venlig. Og hvis du havde manual linket lige ved hånden så kan man da også poste det. Så virker man lidt mere, jeg vil gerne hjælpe lidt, selv om det tog 1-2 minuter... Håber jeg ikke har taget for meget af din tid, da du jo ikke for kompensation for den tid du bruger her inde. :grin:

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time