Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 18:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2007, 12:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Saab-Daniel skrev:
Ok, det er bare i orden, Mr. Havn.
Er interesseret pga den turbo du drøner rundt med... ;)
Blandt andet :mrgreen:
Daniel.


Nååå... Den virker sku super. Ikke pga. af den hvis bilen ikke lever op til effekten... Så er det bare pga. en elendig motor konstruktion!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2007, 16:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nååå... Rullede den i formiddags.

95 Blyfri (Rent).
1,2 bar

296Hk ved 6481Rpm
332Nm ved 6007Rpm

Jeg havde ikke troet den lavede så meget effekt, men det er jo nok fordi der ikke er så mange nm bag - Er ellers rigtig godt tilfreds.

Har et lille hul i kurven efter de 6481rpm. Skal lige have gået tændingsmappet efter tror jeg, men den gamle motor jeg kørte med lavede det også og jeg har set flere andre af samme type lave det samme hul.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2007, 17:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Flotte resultater, og så endda på 95 oktan!
Til lykke med det da!
Kunne være interessant og se din trykkurve samt de andre kurver?
Evt på pm eller til blackrace, hvis det er... :)
daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2007, 18:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Tryk kurve har jeg ikke. Kun et log...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 00:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Til dig Daniel


Vedhæftede filer:
Beldringe 296hk ved 1,2barX.jpg
Beldringe 296hk ved 1,2barX.jpg [ 170.57 KiB | Vist 2793 gange ]

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 07:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hej Havner
Er stadig en 2´er 8V´er du har? For så er det sku imponerende...
Kunne da godt tænke mig og høre lidt spec´s på den hvis det er muligt.

/kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 09:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jo. det er det.

1.8 8V.
T3/T4 turbo fra Protune.
Wastegate 40mm fra Protune.
Megasquirt.
288 graders schrich knast.

Det var i store træk det...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 10:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tak for det, Christian!
På nm-kurven syntes jeg det virker som om turboen lader forholdsvist sent, du har 140nm ved 3200rpm og 220nm ved 4400... Er det sådan du føler den opfører sig på vejen også?
Godt nok har jeg en 2.0 liters motor, med standard knaster, men også en 8v, så forskellen i spool-up ville måske ikke være så stor, med den samme turbo på de to forskellige biler...
Derudover er det go egentligt ganske fint at du ikke har flere nm til at producere de hk, gør det vel lidt nemmere at få kræfterne i asfalten...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 12:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg har jo en hissig sugknast (Stort overlap) i en elendig designet motor (Små ventiler og indsugning og udstødning på samme side). Det er på ingen måde turboen skyld at trykket kommer rellativt sent.

Noget jeg dog forventer vil ændre en del på "spool up" er at holde den eksterne wg lukket ind til trykket er nået. Det gør jeg så med et ladetryksstyrings system - Magnetventil. Ikke at gøre dette er jo også bare dumt.

Af og til har jeg jo observeret på trykkurven (logget) at wg endda regulerer på vej op i tryk...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2007, 12:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hej Daniel

Jeg kører jo selv med samme type turbo på min ritmo, som chritian har på golfen. Jeg ligger lige en rullefeltmåling ind af min motor med 1,05 bar, så du kan se forskellen. Min motor er jo en 2L Fiat 8V Twin Cam motor. I bund og grund er eneste ændringer fra standard på den, T3/T4 turboen og et sæt hidsige suge knaster fra colombo&bariani(282 grader). Som du kan se på grafen er mine knaster dog knap så hidsige som chritians, og den har lidt mere slagvolumen at gøre godt med. Jeg laver jo på trods af knasterne 200 NM allerede ved ca 3000 rpm. Med standard knaster ville man helt sikkert få flyttet Nm kurven endnu længere ned i rpm.

http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... .05bar.jpg

Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team