Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 05:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 16:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nope du skal stadig sætte MS op til wastet spark, men koble modul-tændspoler, sammen således at de kører som wastet spark, Ennu mere hovedbrud.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 16:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
Morten VJ skrev:
Nope du skal stadig sætte MS op til wastet spark, men koble modul-tændspoler, sammen således at de kører som wastet spark, Ennu mere hovedbrud.

MVH

Morten


hmm øv...

Hvorfor skal det være så besværligt :roll:

Ville COP være nemmere ?

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 17:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Ja man kan altid brænde noget af i boksen hvis man er uheldig/dum at sætte signal på en udgang på MS boksen eller lignende. Men det er kun hvis man laver fejl. Hvis tingene er lavet rigtigt er der ingen fare. Tændingsmodulerne er jo lavet til at interface til en styreboks.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 17:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Morten VJ: Jeg forstår ikke helt hvorfor wasted spark skulle være mere besværligt en COP?
For mig at se er wasted spark nemmere eftersom det kun er nødvendigt med 2 tændingssignaler fra MS boksen og ikke 4 som COP kræver.
Er der noget jeg overser?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok åbenbart.
Wastet spark er mere besværligt en en simpel fordeler tænding, med et 139 modul, og en enkelt spole.
Det spørgsmål man bør stille sig selv hvorfor bygger jeg om,?
Af nødvendighed som standart systemet kan ikke følge med længere.
Eller af ren nysgerrighed.
Min enkeltspole holder fint med den efekt jeg har pt. så ombygningen er drevet af nysgerrighed, og ikke problemer med tændingen, lige pt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2007, 18:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
Morten VJ skrev:
Jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok åbenbart.
Wastet spark er mere besværligt en en simpel fordeler tænding, med et 139 modul, og en enkelt spole.
Det spørgsmål man bør stille sig selv hvorfor bygger jeg om,?
Af nødvendighed som standart systemet kan ikke følge med længere.
Eller af ren nysgerrighed.
Min enkeltspole holder fint med den efekt jeg har pt. så ombygningen er drevet af nysgerrighed, og ikke problemer med tændingen, lige pt.

MVH

Morten


I øjeblikket kører jeg med std. vakum fordeleren, som jeg ikke er helt tilfreds med. jeg overbevist om en styret tænding vil udnyttet brændstoffet bedre og vakumfodeleren vil sandsynligvis også give nogle problemer på den kompressor motor jeg er ved at bygge.

Desuden er pladsen lidt sparsom omkring fordeleren pga. kompressorophænget, så det ville være dejligt at slippe for den.

Måske er jeg også lidt naiv og tro, at fodelerløs tænding er mere stabil og problemfri :roll:

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 00:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Morten: Okay så er jeg med, og giver dig helt ret. Der er ingen grund til at skille sig af med fordeleren med mindre man har problemer med den eller er nysgerrig og synes det kunne være spændende at lave et fordelerløst set-up.
For mit eget vedkommende er der noget slør i fordelerdrevet på min vw type1 motor hvilket gør at der er nogle graders spredning på tændingen og der er også det problem at jeg ikke kan bruge en vacuum fordeler sammen med de 4 spjældhuse jeg har bygget på motoren. Så alt i alt synes jeg der kunne være nogle fordele i at bygge om til wasted spark og styrer tændingen med MSII.

wbx manden: Jeg kommer til at lave min tænding helt magen til din med et eksternt bosch tændingsmodul, 36-1 tandhjul, GT1 hall sensor og en eller anden dobbelt coil pack.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 10:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvilke biler kører fra frabrikken med det tændingsmodel (0 227 100 200) som kan styre 2 tændspoler ?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 12:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Angående enkelt spoler i wastet spark konfiguration.
Så kan dette modul bruges
http://www.motec.com.au/drawings/m37.pdf

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2007, 21:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
warp skrev:
wbx manden: Jeg kommer til at lave min tænding helt magen til din med et eksternt bosch tændingsmodul, 36-1 tandhjul, GT1 hall sensor og en eller anden dobbelt coil pack.


Hmm.. det kunne da være rart at følge med eller spare med dig, vores motorer ligner jo hinanden :o) !?...
Hvor bor du egentlig henne af i landet ?

Som tidligere nævnt er jeg sku' ikke i haj til el, mekanikken ligger mere til mig og jeg har da også adgang til mange forskellige faciliteter, udstyr, maskiner og apparater.

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team