Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 04:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2008, 14:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Morten VJ skrev:
Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2008, 16:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
BANDIT skrev:
Morten VJ skrev:
Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler


Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.

Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 11:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Morten VJ skrev:
BANDIT skrev:
Morten VJ skrev:
Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler


Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.

Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.

MVH

Morten


okay , det blir os lidt billigere :D . Så skal jeg bare ha fundet en 2 trin ladetryksstyring :)

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 11:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Sådan en har www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2008, 18:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
duckstar skrev:
Sådan en har www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..


Tror den er den jeg har kigget lidt på ,inde på Turbomotor

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2008, 09:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
Tager lige denne tråd op igen :D

Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?

Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2008, 10:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
postal skrev:
Tager lige denne tråd op igen :D

Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?

Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?


Megasquirt har mig bekendt, fx hvis man aktiverer NOS-knappen så skifter den over til VE-tabel og tændingstabel nummer 2 for at give mere sovs og stille tændingen anderledes fx.

Nu kan det godt være jeg bare taler i vildelse :P Men det tror jeg altså nok det er sådan

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 11:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Det er korrekt.
MS understøtter en kontakt til table-switching, hvor man aktiverer andre brændstof-, tændings- og Boost-tabeller.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 16:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
ingen andre end MS ?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2008, 14:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Så vidt jeg har læst kan Omex også skifte tabels ved fkes. NOS aktivering...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team