martin høj skrev:
Tak for svar.Havde gået og tænkt lidt på det med den skal være sluppet helt.Ville der ikke være en fordel i den sluttede til lidt før den er sluppet helt.Måske halvvejs oppe??
Eller er jeg helt galt på den.
Hilsen martin
Forestil dig at koblingen ikke er koblet helt til når LC'en slår fra....
=> omdrejningerne går lige i den allerøverste begrænser i det øjeblik det tager fra at LC'en slår fra, til du er koblet helt til.
Ikke noget problem så længe man er i fuld kontrol over foden - typisk ligeud-acceleration hvor man ikke "bumper rundt". Så taler vi mindre end 1/10-del sekund, og så er problemet ikke stort (læs: motoren når ikke at dreje ret langt op).
Men i mange andre situationer kan man forestille sig at man har foden på koblingen som giver en stilling mellem at LC'en er slået fra, og at koblingen er koblet til.
Har man samtidig speederen i gulvtæppet i den sitaution, så har man balladen.
Jeg skal ikke kunne sige om det ikke kunne fungere i en eller anden given situation. Jeg ved bare at for det som jeg bruger min bil til, der ville det ikke løse problemet på en måde så jeg var "tryg" ved det.
Noget andet er at det er mekanisk bøvlet at lave. Det kræver en træk-kontakt, der sluttes ved et givent sted, samt noget fjeder der kan tage resten af bevægelsen.
Det kan ikke sættes op med en bremselyskontakt, som først afbryder når den er helt i bund (og dermed tilslutter så snart man flytter pedalen det mindste).