Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 22:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 21:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Der er 6 nye dyser i. Altså de 3 dyser i vestre side går magret og de 3 dyser i højre side går fed.. Når jeg så bytter stikkende sidevejs rundt på dyserne, så går dyserne i venstre side fed og dyserne højre side går magret. :?

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 21:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan der mon sidde nogle dyse modstande i nettet ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 21:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Nej det gør der ikke. Jeg har selv lavet ledningsnettet. Og 12 volten er den samme på alle dyser..

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 21:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
For at det skal være rigtigt, så skal man kunne måle en tydelig pulsbredde forskel mellem højre og venste side af motoren. Som sagt før, så kan det måles på få minutter om det virkeligt er sandheden, men det har jeg skisme ikke set før.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2010, 22:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Så må vi lige finde en dag jeg kan komme ned til dig.. Ringer lige på et tidspunkt.

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2010, 23:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
spørger lige igen.Har du prøvet og bytte rundt på dyse ledninger helt inde i stikket ved din boks.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 19:59 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
martin høj skrev:
spørger lige igen.Har du prøvet og bytte rundt på dyse ledninger helt inde i stikket ved din boks.


Nej det har jeg ikke. Men de skal jeg lige ha gjort.

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2010, 09:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
Så nu kører bilen bare 100 % . Var nede ved henrik igår og fandt ud af at printet havde en lille kortslutning.. Så uheldig kan man være.. Også var der lidt med trigger opsætningen. My mistake :damn: . Men holdkæft det er dejlig. Har rodede med det :lol: i perioder i over 2 år, og det er først nu det køre 100%..

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2010, 18:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Frank HN skrev:
Så nu kører bilen bare 100 % . Var nede ved henrik igår og fandt ud af at printet havde en lille kortslutning.. Så uheldig kan man være.. Også var der lidt med trigger opsætningen. My mistake :damn: . Men holdkæft det er dejlig. Har rodede med det :lol: i perioder i over 2 år, og det er først nu det køre 100%..


Sjov fejl iøvrigt.
Flyback delen var stellet permanent på den ene side. På scopet er dysetiden præcist identisk, så den type fejl afslører ikke sådan lige sig selv.

Finten er at dysen lukker langsommere uden flybacken, og her ser man forskellen i et passivt versus aktivt lukkekredsløb. Uden flyback hænger den ene dyse åben i længere tid end den der aktivt slukker dysen, på trods af at dysen fik spænding fra boksen i præcist ligelang tid.

Det er så tankevækkende nok at den vil hænge så længe, og det siger nok lidt om hvad kravene til dysetriggeren egentligt er.

Du skulle ligge en lille præsentationsvideo ud på bilen. Klart en kultbil, men ikke lige egnet til at prøve til med topfart. God til klassisk lyskrydsdicipin og lidt crusin dog.!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2010, 22:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Indlæg: 53
Geografisk sted: Morsø
ja jeg burde nok lave en lille video.. Men som du siger, så lader jeg top være i det uvisse.. Men det er skønt bare at starte også køre. generalt kører bilen som en der var 15 år nyere..

_________________
Cortina mk3 med v6 24v og MS.

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43341


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team