Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2012, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Nu hvor du skriver den kun er til sjov. Var det så ikke en mulighed at fjerne kabine og alt andet vægt du ikke skal bruge. Det er billigt


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 19 mar 2012, 20:54 
Offline

Tilmeldt: 15 mar 2012, 21:04
Indlæg: 6
jo det vil jeg også gøre på tack days, men den blir også brugt til lidt alm træf og cruie :rock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2012, 08:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
JakobM skrev:
"maxi knaster".. det er der meget der hedder ligesom ultra, billet, stage8 osv - har du link til kent specs løft duration mv?


Peugeot solgte i tidernes morgen et "maxi kit" til 306 GTI. Derfor kan man godt sige at der er tale om "maxi" knaster. Maxi knasterne dækker over de Kent Cams Jørgen valgte til dem.

JakobM skrev:
200hk kan du sagtens få på standard indsugningssystem men det kræver noget mere og du ved hvor du er henne med de knaster og du kan justere ind efter det. Her giver ecu mening, og de er fremtidssikret hvis du vil mere end det du har i dag.


200Hk er absolut ikke let på XU10J4RS'eren uden at skifte til spjældhuse og meget grovere knaster..


JakobM skrev:
Hvor mange omdrejninger kører den ud i dag (nysgerrig)?
Har du fået målt den nu?


Med maxi knasterne yder den i omegnen af 175Hk-180Hk, jeg tror ikke på den laver mere end det. maxi knasterne er immervæk nogle milde nogle.

Når vi snakker motorstyring, så få det lavet på original motorstyring! Der er ingen eftermonteret (MS, Omex, mv.) der når en oem til sokkeholderne. Man skal ikke undervurdere end OEM motorstyring, de ER altså noget smartere end en eftermonteret. Effekten af en chipning er dog begrænset. (Jeg arrangerede et "chipnignstræf" i 06, RH chippede her en 306 GTI, den havde 179Hk ved 6731 omdr/min og 205Nm ved 5309 rpm før og 181Hk ved 6381rpm og 205Nm ved 5351rpm efter. Så du skal ikke gøre det for at få mere effekt, men for at få en motor der reagerer bedre på gassen og føles mere "frisk" bagefter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2012, 15:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2012, 22:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
:popcorn:

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2012, 18:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
K-FINN skrev:
Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2012, 18:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
Jeg hade 286grader catcams knast i min 306gti hade fået lavet højer komp på den og porte toppen og indsugning. Den lavet jeg 194 hk på det var rh der chippet den

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2012, 12:42 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:
Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


og svejse under vand? .... :popcorn:

Citat:
"man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier" ...


prøv at beskriv den følelse du har .... hvordan "mærker" du dig frem til launch control, antilag, tracktion control, dual fuel map, vand/nos indsprøjtning, gear map ladetryksstyring, output signaler som f.eks. shift light mv. og hvordan føles et dankort under pendulkørsel til sælger i håb herom?

hvad siger brochuren og hvad skulle erfaring på holdbarhed være f.eks. under sådanne "scenarier"?


Senest rettet af JPP 01 apr 2012, 13:32, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2012, 13:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg kørte med HKS F-CON på min supra, der havde jeg stadig fejludlæsning.

På den var der og alverdens foranstaltninger hvis noget skulle gå galt, her snakker vi knock, varm indsug, varm vandtemperatur, og andre ting som jeg faktisk ikke ved hvad er..

En motorstyring er ikke bedre end ham der sidder bag computer.

Og så har den en smart autotune, som altid kører i baggrunden, så hvis et eller andet gør der ændre din afr, kompencere den hele tiden, og ligger det i supmap.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2012, 22:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:
Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


Det er muligt de er mere proff byget til pug, men bestemt ikke til alle bilmærker.......
Synes godt nok der bliver skiftet en del motorstyringer inden for et bestemt bilmærke, #noget tekst mangler# :gnaek: ......... :up:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team