Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Nu hvor du skriver den kun er til sjov. Var det så ikke en mulighed at fjerne kabine og alt andet vægt du ikke skal bruge. Det er billigt

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: re

jo det vil jeg også gøre på tack days, men den blir også brugt til lidt alm træf og cruie :rock:

Senior Medlem

JakobM skrev:
"maxi knaster".. det er der meget der hedder ligesom ultra, billet, stage8 osv - har du link til kent specs løft duration mv?

Peugeot solgte i tidernes morgen et "maxi kit" til 306 GTI. Derfor kan man godt sige at der er tale om "maxi" knaster. Maxi knasterne dækker over de Kent Cams Jørgen valgte til dem.

JakobM skrev:
200hk kan du sagtens få på standard indsugningssystem men det kræver noget mere og du ved hvor du er henne med de knaster og du kan justere ind efter det. Her giver ecu mening, og de er fremtidssikret hvis du vil mere end det du har i dag.

200Hk er absolut ikke let på XU10J4RS'eren uden at skifte til spjældhuse og meget grovere knaster..

JakobM skrev:
Hvor mange omdrejninger kører den ud i dag (nysgerrig)?
Har du fået målt den nu?

Med maxi knasterne yder den i omegnen af 175Hk-180Hk, jeg tror ikke på den laver mere end det. maxi knasterne er immervæk nogle milde nogle.

Når vi snakker motorstyring, så få det lavet på original motorstyring! Der er ingen eftermonteret (MS, Omex, mv.) der når en oem til sokkeholderne. Man skal ikke undervurdere end OEM motorstyring, de ER altså noget smartere end en eftermonteret. Effekten af en chipning er dog begrænset. (Jeg arrangerede et "chipnignstræf" i 06, RH chippede her en 306 GTI, den havde 179Hk ved 6731 omdr/min og 205Nm ved 5309 rpm før og 181Hk ved 6381rpm og 205Nm ved 5351rpm efter. Så du skal ikke gøre det for at få mere effekt, men for at få en motor der reagerer bedre på gassen og føles mere "frisk" bagefter.

Titel:
Mester Medlem

Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
:popcorn:

Titel:
Senior Medlem

K-FINN skrev:
Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..

De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?

Titel:
Medlem

Jeg hade 286grader catcams knast i min 306gti hade fået lavet højer komp på den og porte toppen og indsugning. Den lavet jeg 194 hk på det var rh der chippet den

Titel:
Admin
Admin

TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:

De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?

og svejse under vand? .... :popcorn:

Citat:
"man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier" ...

prøv at beskriv den følelse du har .... hvordan "mærker" du dig frem til launch control, antilag, tracktion control, dual fuel map, vand/nos indsprøjtning, gear map ladetryksstyring, output signaler som f.eks. shift light mv. og hvordan føles et dankort under pendulkørsel til sælger i håb herom?

hvad siger brochuren og hvad skulle erfaring på holdbarhed være f.eks. under sådanne "scenarier"?

Senest rettet af JPP 01 apr 2012, 13:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Jeg kørte med HKS F-CON på min supra, der havde jeg stadig fejludlæsning.

På den var der og alverdens foranstaltninger hvis noget skulle gå galt, her snakker vi knock, varm indsug, varm vandtemperatur, og andre ting som jeg faktisk ikke ved hvad er..

En motorstyring er ikke bedre end ham der sidder bag computer.

Og så har den en smart autotune, som altid kører i baggrunden, så hvis et eller andet gør der ændre din afr, kompencere den hele tiden, og ligger det i supmap.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:

Det er muligt de er mere proff byget til pug, men bestemt ikke til alle bilmærker.......
Synes godt nok der bliver skiftet en del motorstyringer inden for et bestemt bilmærke, #noget tekst mangler# :gnaek: ......... :up:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time