JakobM skrev:
"maxi knaster".. det er der meget der hedder ligesom ultra, billet, stage8 osv - har du link til kent specs løft duration mv?
Peugeot solgte i tidernes morgen et "maxi kit" til 306 GTI. Derfor kan man godt sige at der er tale om "maxi" knaster. Maxi knasterne dækker over de Kent Cams Jørgen valgte til dem.
JakobM skrev:
200hk kan du sagtens få på standard indsugningssystem men det kræver noget mere og du ved hvor du er henne med de knaster og du kan justere ind efter det. Her giver ecu mening, og de er fremtidssikret hvis du vil mere end det du har i dag.
200Hk er absolut ikke let på XU10J4RS'eren uden at skifte til spjældhuse og meget grovere knaster..
JakobM skrev:
Hvor mange omdrejninger kører den ud i dag (nysgerrig)?
Har du fået målt den nu?
Med maxi knasterne yder den i omegnen af 175Hk-180Hk, jeg tror ikke på den laver mere end det. maxi knasterne er immervæk nogle milde nogle.
Når vi snakker motorstyring, så få det lavet på original motorstyring! Der er ingen eftermonteret (MS, Omex, mv.) der når en oem til sokkeholderne. Man skal ikke undervurdere end OEM motorstyring, de ER altså noget smartere end en eftermonteret. Effekten af en chipning er dog begrænset. (Jeg arrangerede et "chipnignstræf" i 06, RH chippede her en 306 GTI, den havde 179Hk ved 6731 omdr/min og 205Nm ved 5309 rpm før og 181Hk ved 6381rpm og 205Nm ved 5351rpm efter. Så du skal ikke gøre det for at få mere effekt, men for at få en motor der reagerer bedre på gassen og føles mere "frisk" bagefter.