HenrikGM skrev:
Overvej at skifte kabler og rør til r dæmpede.
... og det gjorde jeg så... for sagaen var ikke 100% ovre i går. Men nu ser det fornuftigt ud.
Selvom det havde hjulpet på crank og tomgang at flytte kablerne, så havde jeg ikke prøvet at køre i den i går.
Det fik jeg så prøvet til aften - og det var så ikke en fornøjelse. Bedre end det havde været, men stadig spikes.
Jeg var ved at blive helt tovlig, men siden at der da var en helt klar forskel, så var jeg på rette spor.
Jeg gravede et sæt gamle tændkabler som jeg "næsten foretrækker" frem fra gemmerne. Det er nogle Biltema universalkabler med sådan en adapter til det lange stykke ned gennemtopstykket så man kan få dem op igen.
Lige præcis den adapter har jeg ikke været så vild med, da den ikke pakker tæt nok mod topdækslet, så ved motorvask og lignende står der vand nede ved rørene.
Det, og så at jeg har haft liiidt dårlige erfaringer med at stikkene i spole-enden simpelthen ryger af.
Men på kom de - jeg måtte sågar reparere et af stikkene

.
Nogle andre kabler kom med i bilen sammen med en lommelygte og så ellers ud igen - men det var ikke nødvendigt. De andre kabler løste det sidste - nu går den ENDELIGT som den skal.
Men jeg skal så ud og finde nogle ordentlige tændkabler. Af dem der var problemer med, fik jeg ødelagt et i går, så jeg har bestilt nye - men jeg håber dælme at de er af lidt bedre kvalitet. Ellers må jeg så på den igen-igen....
Nogen der kender et sted hvor man kan få dem lavet på mål eller sådan noget?