møffe skrev:
det er nu ved at være meget almindeligt PP at man bliver opfordret til at købe MS. og der har flere gange været personer inde (feks guest) inde at spørge til omex og andre systemer. og det lader til at erfaringen er ganske befrænset omkring dette system, såsvaret er næsten altid "KØB MS" det syntes jeg er synd. det er ganske fint at MS er megetudbredt i DK. men selv den havde en barndom engang. hvor der næsten ingen var af dem(havneren var tilsynelaende den første) og den stor sikker også i strid mod vind. for ikke ret lang tid siden stod WOLF 3D for tur. den fik samme behandling.
Nu risikerer det her jo at blive en diskussion for og imod 117 ting - men jeg kan personligt godt forstå at "Køb MS" er den fremherskende anbefaling. Kan du komme med nogen som helst objektive argumenter for Wolf 3D over MS? Jeg har ikke til sinds at skulle anbefale en eller anden motorstyring, eller for den sags skyld selv købe den, blot for at gøre noget som ingen andre har prøvet før, og så endda betale temmeligt meget ekstra for det uden nogen fordele.
Wolf 3D og alt muligt andet er da for mig at se aldeles velkomment her i forummet, og jeg synes da helt klart at folk har svaret efter bedste evne når nogen er kommet med spørgsmål til sådan en. Men du kan vel for hulen ikke forvente at der skal anbefales mod ens egen overbevisning?
VEMS har nogle absolutte fordele for dem der vil i gang med en lidt mere avanceret motorstyring, og som ikke har så meget mod på at skulle lodde og gøre ved. Det har altid været min holdning (omend den ikke har været synderligt luftet herinde), og er alene af den grund et bedre valg en Wolf 3D efter min mening (for prisen er lavere, og boksen kan customizes en hel del uden at man ender i en blindgyde).
Men det kan stadig ikke konkurrerere med MS på support, pris og "maintainability" - det er ganske enkelt to forskellige dyr. Desværre for VEMS er pris tit et enddog meget stort issue, og så vinder MS lige på stedet.
Citat:
dette forum hedder motorstyringer af en grund.

og tråden var ikke startet op et forkert sted. så jeg er åben for VEMS, som jeg er for WOLF3D og MS. (har en MS liggende tak til henrik GM) og alle de andre styringer på markedet. om det så er overfortolket er så en vuderings sag.
Jeg mener blot at det var overfortolket at tale om mudderkastning - med en enkelt undtagelse så har der været delt rimeligt saglige argumenter i en nogenlunde fornuftig tone.