Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 01:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Spjældene bliver monteret på en måde så det ikke skriger i øjnene at det er spjældhuse der sidder monteret, men bare en alm indsugning med plenumkammer, og derudover vil jeg lave et motorskjold til at sætte ovenpå motoren for syns skyld og dette vil også skjule spjældene og bare ligne en ganske alm V6 motor. På banen vil jeg pille det af for at få optimal ydelse, men på gaden trækker den ganske fint som den gør og hvis den får 30HK ud af spjæld med plenum, er det også rigeligt. :)

Jeg regner ikke med at bruge launch control, så det var da en brugbar løsning at sætte det som en midlertidig begrænser hvis der skulle være fare på færde ;)..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Jesper H skrev:
Hvis du ikke har tænkt dig at bruge launchcontrol, så kunne du bruge den som alternativ begrænser :)

Det var sku' ret snedigt, launch indgange i MS kunne du så koble sammen med "knappen" til table switch, så launch er activ når den kører på gade tabellerne - Nice

:tooth:

http://volvo.daigaard.dk
Billede

Titel:
Senior Medlem

Carsten skrev:
Spjældene bliver monteret på en måde så det ikke skriger i øjnene at det er spjældhuse der sidder monteret, men bare en alm indsugning med plenumkammer, og derudover vil jeg lave et motorskjold til at sætte ovenpå motoren for syns skyld og dette vil også skjule spjældene og bare ligne en ganske alm V6 motor. På banen vil jeg pille det af for at få optimal ydelse, men på gaden trækker den ganske fint som den gør og hvis den får 30HK ud af spjæld med plenum, er det også rigeligt. :)

Jeg regner ikke med at bruge launch control, så det var da en brugbar løsning at sætte det som en midlertidig begrænser hvis der skulle være fare på færde ;)..

Hvis du bliver stoppet og taget ind for at måle effekt, lur mig om ikke de piller dækslet af den og kigger lidt mere grundigt efter.

imho er det falsk sikkerhed med begrænset effekt.

Titel:
Medlem

Det ved man aldrig om det er og om de gør så meget ud af, når de har rullet effekten til 200HK eller deromkring som en 2.5 V6 ret ofte godt kan blive rullet til uden videre modificeringer, så tror jeg ikke de gør mere ud af det. De leder nok efter en turbo eller kompressor hvis de er overbeviste om at der er skjulte kræfter i motoren.
Men for pokker, så er det en gammel Kadett E vi snakker om, der brummer lidt ud af bagpotten, de tænker sgu nok bare sikke en "brian gejler" og kører videre. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time